خرید پمپ هیدرولیک

خرید پمپ هیدرولیک، به عنوان یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در یک سیستم، همواره مورد توجه قرار دارد. به عبارت دیگر، خرید پمپ هیدرولیک، نقش برجسته و پر رنگی در یک سیستم ایفا می کند. به طور معمول تبدیل انرژی مکانیکی یا الکتریکی به توان های هیدرولیکی، به وسیله پمپ هیدرولیک صورت می گیرد.

در واژه نامه انگلیسی از هیدرولیک به عنوان راه هایی برای نحوه استفاده در زمینه مایعات تحت فشار یاد می شود. سیستم های هیدرولیکی به منظور منتقل نمودن انرژی سیالات مورد استفاده قرار می گیرند. انتقال انرژی در این سیستم ها علاوه بر قابلیت به سرعت تغییر کردن در جهت حرکت، امکان افزایش نیرو را نیز فراهم می سازد. در حال حاضر، انتقال و کنترل قدرت، مبتنی بر حساسیت بالا و مقرون به صرفه بودن در عرصه های صنعتی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

بر همین اساس، برخورداری از مایعات تحت فشار به منظور فرآیند کنترل و انتقال قدرت، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. پمپ های هیدرولیکی ضمن طراحی ساده و مناسب، راندمان بالا و انعطاف پذیری مطلوبی را با خود به همراه دارند. دقت کنترل و امکان افزایش نیرو، در خرید پمپ هیدرولیک باید مد نظر قرار گیرد.

اهمیت و ضرورت خرید پمپ هیدرولیک

خرید پمپ هیدرولیک، به عنوان یکی از بخش های کلیدی و مؤثر در هر سیستم به شمار می رود. با گسترش علم و فناوری های جدید، در موتور خودروها برای انتقال سیالات تحت فشار از یک قسمت به قسمت دیگر، از پمپ هیدرولیک استفاده می شود.

حرکت، کنترل و انتقال نیرو از ضرورت های لازم و مهم برای تمام خودروها به شمار می رود. یکی از ابزارهای مناسب و کاربردی به منظور حرکت، انتقال و تبدیل نیرو، مایعات می باشند که در اغلب موارد به صورت تراکم ناپذیر بروز پیدا می کنند. خرید پمپ هیدرولیک باعث ایجاد افزایش و تبدیل نیرو می شود، به همین جهت، در ماشین های کشاورزی و تراکتورها، در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

بدون تردید، برای انجام هر عملی به یک عامل مهم به نام انرژی بیش از پیش احتیاج پیدا می شود. از نقطه نظر قانون بقای انرژی، انرژی ها به صورت خودجوش تجلی پیدا نمی کند و به صورت یکباره هم از بین نمی روند، بلکه از فرمی به فرم دیگر تغییر شکل می دهند. بر این اساس، در سیستم هیدرولیک، جریان روغن در به حرکت درآوردن یک بخش یا قسمت، تاثیر مستقیم از خود برجای می گذارد.

به بیان دیگر، جریان روغن با خود انتقال نیرو را به همراه می آورد. در این میان خرید پمپ هیدرولیک، به تولید جریان روغن کمک شایانی می کند. ذکر این نکته لازم است که یکی از مؤلفه های بسیار مهم برای تحلیل سیستم هیدرولیک، فشار و جریان محسوب می شود.

معیارها و پارامترهای مهم در انتخاب و خرید پمپ هیدرولیک

در انتخاب و خرید پمپ هیدرولیک، پارامترهای مهم و تاثیر گذاری دخالت دارند. حداکثر فشار کاری، به عنوان یکی از پارامترهای مهم به شمار می رود. قدرت و عملکرد موتور، در تعیین این پارامتر نقش بسزایی را ایفا می نماید. به طور کلی، هدف استفاده از پمپ هیدرولیک، قابلیت ایجاد محرکی برای جریان مایعات به شمار می آید.

تامین و فراهم ساختن میزان مورد نیاز دبی یا حجم خروجی، از دیگر پارامترهای مهم در این زمینه به شمار می رود. چنانچه دبی خروجی از میزان ثابتی برخوردار باشد، خرید پمپ هیدرولیک با جابجایی ثابت مفید و کاربردی است. در مواقعی که برای راندمان بهتر مدار، به تعداد مختلف دبی احتیاج پیدا شود می توان از پمپ های مختلف برای این امر استفاده نمود.

استفاده از پمپ با جابجایی متغیر در مواقع ایجاد تغییرات جزئی در دبی، انتخاب مناسبی به شمار می رود. سرعت محرک پمپ هیدرولیک نیز از عوامل تاثیر گذار و مؤثر می باشد. چرخش محور پمپ های هیدرولیک به واسطه موتور احتراق داخلی صورت می گیرد.

در این حالت میزان سرعت چرخش محورهای ورودی با حجم خروجی پمپ هماهنگی دارد. در این نوع پمپ ها، میزان کم یا زیاد چرخش محور به وسیله تولیدکنندگان آن معین می شود. لازم به ذکر است که سرعت زیاد و بالای محور این نوع پمپ، با کاهش عمر مفید آن همراه می باشد. در انتخاب و خرید پمپ هیدرولیک، استفاده از مایع و سیال مناسب و باکیفیت نیز بسیار اثر گذار است.

برای عملکرد و راندمان بهینه پمپ هیدرولیک، روغن های معدنی با غلظت مناسب، بهترین گزینه می باشد. مایعات تشکیل شده از آب ضمن عدم روغن کاری مناسب اجزا، طول عمر مفید پمپ را نیز کاهش می دهد.

یکی از معیارهای مهم و تاثیر گذار در خرید پمپ هیدرولیک، سر و صدا می باشد. اندازه گیری این عامل بر اساس واحد دسی بل صورت می پذیرد. چنانچه در ساختار پمپ سر و صدای اضافی و زیاد شنیده شود، نمایانگر خراب شدن و ساییدگی اجزا می باشد. پمپ هیدرولیک به علت حجم کوچک، سر و صدای بالایی را تولید نمی کند. در این زمینه باید اشاره کرد که با بالا رفتن میزان فشار و سرعت، سر و صدای پمپ نیز افزایش پیدا می کند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *