آشنایی با ریپر بلدوزر ماشین آلات راهسازی:

ریپر ها در بلدوزرها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و مهمترین نقش آن شکافتن زمین سخت و ناهموار برای بیرون کشیدن سنگ ها و قلوه سنگ های حجیم و بزرگ بولدوزرهای بزرگتر (200 اسب بخار به بالا) معمولاً دارای ریپر های بسیار قدرتمند هستند ، زیرا این ماشین های بزرگ بیشتر در معادن سنگ و پروژه های استخراج معادن و همچنین پروژه های عمرانی کاربرد دارد . ریپر درنرم کردن زمین مفید است تا تیغه بتواند سریع نفوذ کرده و عملیات خارج کردن سنگ های بسیار حجیم را انجام دهد .

بلدوزر کاترپیلار
بلدوزر کاترپیلار

آیا وزن بلدوزر در توانایی نفوذ بیشتر ریپر در زمین تاثیر دارد ؟

بلدوزرهای سنگین تر توانایی بیشتری در شکافتن زمین دارند و این بیشتر تابعی از وزن آنها است. نقاط ریپر تقریباً 4 تا 6 اینچ عرض دارند. بوزرهای سنگین تر ، فشار بیشتری به دلیل وزنشان ایجاد می کنند که به معنای نفوذ بیشتر است.

مهندسان معدن برای اندازه گیری تراکم سنگ به یک دستگاه لرزه نگار دسترسی دارند ، اما روش سنتی این است که ریپر را به سنگ بچسبانیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. اگر نتیجه تقریباً بدون تاثیر بود ، شما می بایست به دنبال یک دوزر بزرگتر باشید .

انواع طرح های ریپر به شرح زیر است :

ریپر لولا
ریپر پاراللوگرام
ریپر 2 سیلندر
ریپر4 سیلندر
ریپر تک ساق
ریپر چند شاخه

ریپر لولا

برای آشنایی با ریپر بلدوزر ماشین آلات راهسازی اول به سراغ ریپر لولا می رویم ریپر لولا امروزه تقریباً کاملاً منسوخ شده است و به نوعی شکاف دهنده گفته می شود که فقط در لولای نزدیک پشت بولدوزر از زمین بیرون می زند. مشکل این طرح این است که نقطه شکاف دهنده هرگز زاویه حمله مناسبی ندارد مگر در مواقعی که شکاف دهنده در عمق مورد نظر قرار دارد. این بدان معنی است که آنها در شرایط دشوار که ممکن است میزان نفوذ متغیر باشد ، عملکرد خوبی ندارند .

در مقابل ، ریپر موازی دو لولایی است ، بنابراین میله شکاف دهنده مستقیما به سمت بالا و پایین حرکت می کند و تراز دندان را در یک دامنه عمودی گسترده حفظ می کند. پیوند یک متوازی الاضلاع است .

ریپر دو سیلندر و چهار سیلندر

تفاوت 2 سیلندر و 4 سیلندر در ریپرها تا زمانی که از نزدیک مشاهده نشود واضح نیست، یک جفت از آنها به صورت مورب در امتداد موازی قرار می گیرند تا میله شکاف دهنده را با کشیدن گوشه های بالایی جلو و پایین عقب را بالا و پایین ببرند. این به اپراتور اجازه می دهد تا زاویه حمله نقاط شکاف دهنده را تنظیم کند. این مورد در شکافتن و حفاری سخت بسیار مهم است .

کاربر گرامی شما می توانید برای آگاهی بیشتر در مورد خرید قطعات راهسازی و نیز خرید آنلاین از سایت روت کالا که یکی از بزرگترین پلت فرم های آنلاین ایران می باشد کانالی امن و راحت برای خرید آنلاین قطعات راهسازی پیدا کنید از جمله خدمات این سایت حمل رایگان در سراسر کشور و ضمانت بازگشت کالا و نیز گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .
WhatsApp +98 912 150 34 86

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *