عملکرد رینگ در ماشین آلات راهسازی :

رینگ چیست ؟ رینگ از کلمه انگلیسی ring گرفته شده است . رینگ همیشه در کنار پیستون قرار می گیرد . و دو عضو جدایی ناپذیر در ماشین آلات سنگین می باشد. رینگ همیشه بر روی شیاری که بر روی پیستون تعبیه شده است قرار می گیرد .

جنس رینگ ها در ماشین آلات راهسازی

رینگ های پیستون از الیاژ چدن ساخته شده اند به علت داشتن خاصیت گرما زدایی و ارتجاعی بودن .تعداد رینگ های مورد استفاده در هر پیستون مناسب با نوع موتور متفاوت است برای مثال در موتورهای بنزینی در حدود سه تا پنج رینگ در موتو رهای دیزلی پنج تا هفت رینگ مورد استفاده قرار می گیرد .

ویژگی رینگ ها در ماشین آلات راهسازی

1. پایین اوردن سطح اصطحکاک میان پیستون و جداره سیلندر

2. رینگ باعث جلو گیری از فرسایش میان پیستون و سیلندر می شود.

3. رینگ ها باعث کنترل روغن و روغن کاری بین سیلندر و پیستون می شوند .

4. انتقال گرما ناشی از پیستون به جداره سیلندر که در دمای پایین تری قراردارد.

عملکرد رینگ ها
عملکرد رینگ ‌ها

چرا رینگ ها در ماشین آلات راهسازی نیاز به تعویض پیدا می کنند ؟

محفظه احتراق فشار زیادی به رینگ های پیستون وارد می کند. اگر فشار احتراق گاز تولید شده در داخل محفظه بالاتر از حد معمول باشد ، ممکن است بر عملکرد حلقه یا رینگ تأثیر بگذارد. این می تواند به دلیل انفجار و پینگ سوخت از انژکتور نشت شده یا هنگام مخلوط کردن سوخت با هوای کثیف باشد.

روغن سوخت آلوده یا روغن سیلندر بر عملکرد رینگ تأثیر می گذارد. سوخت بد با کیفیت پایین ، فرایند احتراق نادرست یا غلط ، زمان بندی سوخت غلط ، آسترهای فرسوده و غیره دلایل اصلی رینگ های پیستون فرسوده هستند. رایج ترین نشانه یا نشانه حلقه فرسوده ، عبور گاز به داخل لاستیک یا زیر ناحیه پیستون است که به عنوان بادکنک معروف است.

در این مقاله ما به بررسی عملکرد رینگ در ماشین آلات راهسازی پرداختیم. کاربر گرامی شما به راحتی می توانید انواع رینگ و پیستون را از طریق سایت روت کالا به صورت آنلاین خریداری و گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگو شما عزیزان است.

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

whatsApp: 0912 150 34 86

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *