فيلتر گيربكس لودر

فيلتر گيربكس لودر : مانند ساير فيلترهاي ماشين آلات راهسازي مهم بوده و بايد به موقع تعويض شود. گيربكس يكي از مهم ترين قطعات خودرو است، و ارزش اين قطعه با موتور برابري مي كند.

حين انجام كار، ذرات معلق موجود در هوا و پليسه هاي گيربكس به واسطه روغن گيربكس داخل فيلتر گيربكس شده و بعد از تصفيه بعد از خارج شدن از فيلتر دوباره به سيستم گيربكس برمي گردند.

اهميت تعويض فيلتر گيربكس لودر در كاركرد دستگاه

فيلتر گيربكس لودر مانند ساير فيلترهاي ماشين آلات راهسازي مهم بوده و بايد به موقع تعويض شود. گيربكس يكي از مهم ترين قطعات خودرو است، و ارزش اين قطعه با موتور برابري مي كند.

حين انجام كار، ذرات معلق موجود در هوا و پليسه هاي گيربكس به واسطه روغن گيربكس داخل فيلتر گيربكس شده و بعد از تصفيه بعد از خارج شدن از فيلتر دوباره به سيستم گيربكس برمي گردند.

بررسي و تعويض فيلتر گيربكس لودر بسيار مهم است. گرفتگي فيلتر گيربكس لودر باعث خواهد شد تا روغن كمتري وارد موتور شده و حتي در برخي وضعيت هاي شديد، باعث سوختگي گيربكس خواهد شد.

فيلتر گيربكس لودر به صورت مكانيكي و برقي كار گذاشته شده است. تعويض فيلتر گيربكس باعث خواهد شد تا دستگاه به خوبي كار كند. عدم تعويض فيلتر گيربكس خسارات جبران ناپذيري را به خودرو وارد كرده و در برخي مواقع باعث خسارات هاي فني و مالي زيان باري خواهد شد.

تعويض به موقع فيلتر گيربكس لودر باعث ادامه دستگاه حين پروژه خواهد شد

اهميت تعويض فيلتر گيربكس لودر

 تعويض فيلتر گيربكس كوماتسو نيز بسيار ضرورت دارد و بايد در دوره هاي زماني كوتاهي فيلتر گيربكس تعويض شود تا اين ماشين آلات راهسازي با قدرت هرچه تمام تر به كار خود ادامه دهد و بتوان پروژه راهسازي را با قدرت هر چه بيشتر و سريع تر تمام كرد.

به هنگام فيلتر گيربكس بايد روغن گيربكس را هم تعويض كرد. گرماي بيش از حد باعث خرابي گيربكس لودر گيربكس لودر خواهد شد. تعويض به موقع گيربكس لودر  و روغن گيربكس مي تواند باعث افزايش عمر مفيد ماشين آلات راهسازي خواهد شد.

ضرورت استفاده از فيلتر گيربكس لودر كوماتسو

حتما از فيلتر با كيفيت گيربكس استفاده كرده و همزمان روغن با كيفيتي را در موتور ماشين آلات راهسازي بريزيد تا به مدت زمان طولاني دستگاه شما با كيفيت مطلوبي كار كند. حتما متخصص ماشين آلات راهسازي كار تعويض فيلتر گيربكس و روغن گيربكس را انجام دهد ، بخاطر اين كه استفاده از روغن بي كيفيت باعث خسارت هاي بعدي دستگاه خواهد شد كه در برخي از موارد خسارت ها نامرئي بوده و تا مدتي قادر به تشخيص آن نخواهيد بود. هر يك از قطعات موتور لودر مهم بوده و بايد در زمان مشخص شده تعويض شوند. حتما به اين امر مهم توجه داشته باشيد.

حتما فيلتر گيربكس لودر را در زمان پيش بيني شده تعويض كنيد

عوامل موثر بر فشار روغن لودر

  1. روغن موتور ناكافي: اگر روغن از حد مجاز كمتر باشد در اين صورت باعث افت فشار شده و قطعات موتور باهم سايش خواهند داشت.
  2. دماي بيش از حد موتور: دماي بيش از حد موتور باعث از بين رفتن روغن شده و سوختن موتور را در پي خواهد داشت.
  3. پمپ ناكافي: پمپ ناكافي روغن باعث شكسته شدن ميل لنگ خواهد شد.
  4. افزايش فشار روي شاتون و ميل لنگ: كار زياد موتور باعث خواهد شد تا شاتون و ميل لنگ به شدت آسيب ببيند.
  5. گرفتگي فيلتر: گرفتگي فيلتر باعث خواهد شد تا روغن در داخل موتور جريان نيابد. حتما گرفتگي فيلتر را برطرف كرده و آن را تعويض كرده و از يك فيلتر جديد استفاده كنيد.
  6. شكستن دريچه ها: كاهش روغن و وارد شدن گرد و خاك به داخل موتور باعث خواهد شد تا موتور كاركرد موثري نداشته باشد.
  7. نشت روغن: نشت روغن گيربكس باعث خواهد شد تا گيربكس به حد مطلوبي كار نكند.
  8. مسدود شدن لوله ها و مجراهاي عبور روغن: مسدود شدن مجراي عبور روغن باعث خواهد شد تا روغن، به خوبي جريان نيافته و حتي در برخي مواقع به صورت قطره اي جريان خواهد داشت.
  9. روغن كثيف: روغن كثيف باعث خواهد شد تا كاهش كاركرد موتور خواهد شد. كار سريع موتور نيز باعث مكش بيشتر موتور خواهد شد.
  10. روغن بي كيفيت: استفاده از روغن بي كيفيت باعث كاهش كاركرد موتور خواهد شد.
  11. دريچه كم فشار: اگر دريچه به خوبي تنظيم نشده باشد، روغن به صورت مطلوب جريان نخواهد يافت. افزايش مصرف سوخت نيز باعث افزايش جريان روغن خواهد شد.

اهميت تعويض فيلتر گيربكس

هر چقدر كه كار خودرو سنگين باشد به همان اندازه تعويض قطعات مهم و ضروري خواهد بود. محيط هاي آلوده به گرد و خاك نيز تعويض به موقع فيلتر گيربكس را مهم تر نشان مي دهد و بايد در مدت زمان هاي كوتاه نسبت به تعويض فيلتر گيربكس اقدام كرد تا لودر براي پروژه و دوره بعدي آماده بوده و با قدرت هرچه تمام تر، در اجرا و به پايان رساندن وظايف محوله شركت كرده و اصلا با مشكلي مواجه نشود.

حتما به ضرورت بازرسي خودروهاي سبك آگاه هستيد، پس مشخص است كه قطعات خودروهاي سنگين و به خصوص ماشين آلات راهسازي را بايد در دوره هاي پيش بيني شده و حتي در برخي موارد به صورت پيش بيني نشده بازرسي كرد تا هميشه به صورت مطلوب كاركرد داشته و در نهايت نتايج خوب و مطلوب دلخواه را رقم بزنند. حتما از قطعات و فيلتر با كيفيت گيربكس لودر كوماتسو استفاده كنيد تا پروژه شما نيز در زمان مقرر به پايان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *