قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای کدام است؟ قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای به انواع مختلفی از قطعات سیستم هیدرولیک تا قطعات برقی و فیلتر آلات تقسیم می شوند.

قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای کدام است؟

به طوری که در هر محصول این موارد متناسب با کارایی آن تغییر می کند. ماشین آلات سنگین از انواع تجهیزات مورداستفاده در پروژه های سنگینی همچون راهسازی و معدن کاری هستند.

این ماشین ها در معرض سایش و استهلاک فراوانی قرار دارند و تهیه قطعات مناسب برای آن ها حائز اهمیت است. شرکت هیوندای از بهترین و شناخته شده ترین تولیدکنندگان این محصولات به شمار می رود که در این نوشتار به بررسی قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای پرداخته و سعی می کنیم که تعدادی از آن ها را معرفی کنیم.

اگر به دنبال شناخت این شرکت معروف هستید؛ به آشنایی با ماشین آلات سنگین علاقه دارید یا در صدد خرید ماشین آلات راهسازی هستید؛ در این نوشتار با ما همراه شوید.

صنایع سنگین هیوندای

اگر تاکنون از ماشین آلات راهسازی استفاده کرده باشید؛ احتمالا نام هیوندای به گوش شما خورده است. البته شرکت هیوندای سابقه ای طولانی در ساخت انواع خودرو دارد؛ ولی در زمینه تولید ماشین آلات سنگین این شرکت سرآمد دیگر برندها است.

صنایع سنگین زیر مجموعه ای از شرکت هیوندای به شمار می روند که از سال ۱۹۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. برخی از تولیدات این برند بیل مکانیکی، لودر، بکهو لودر و لیفتراک ها را شامل می شود. امروزه محصولات این برند در ۱۴۰ کشور جهان پخش شده و خدمات پس از فروش دارند.

انواع قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای

به طور کلی قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای بر این پایه اند:

  • پمپ و قطعات سیستم هیدرولیک
  • چرخ دنده هیدرولیک
  • قطعات و دستگاه های چرخش همچون موتورهای چرخشی
  • قطعات موتور
  • سیلندرهای سیستم هیدرولیک
  • قطعات رادیاتور
  • فیلتر
  • یاتاقان
  • شیلنگ های سیستم هیدرولیک
  • و بسیاری موارد دیگر

موتور همان قسمتی است که نیروی لازم جهت حرکت وسیله را فراهم می کند. فیلتر قطعه ای است که جهت تصفیه هوای موردنیاز موتور و از آن در برابر آسیب و سایش های حاصل از آلودگی محافظت می کند. سیستم هیدرولیکی نیز قسمت های متحرک را متناسب با نوع کاربری آن ها هدایت و مهار می کند.

در این قسمت به بررسی این قطعات در دو ماشین این برند می پردازیم:

قطعات بیل مکانیکی چرخ زنجیری

این گونه بیل دارای یک کابین، بازوی متحرک و بیل یا جام است. هر یک از بخش های این وسیله قطعات مختلفی از جمله موتور، سیستم هیدرولیکی، زیربندی، کابین، جام وغیره دارد.

چرخ زنجیری بودن این دستگاه سبب شده است حرکت آن در مناطق صعب العبور راحت تر باشد. البته این گونه بیل مکانیکی ها روی آسفالت حرکت نمی کنند و معمولا توسط کامیون های کمپرسی به محل کار برده می شوند.

از بیل مکانیکی هیوندای جهت خاکبرداری و ایجاد گودال یا حمل مواد و مصالح استفاده می شود. از جمله قطعات این دستگاه جام آن است. این جام اشکال گوناگون داشته و دارای ناخن یا دندانه هایی است که آن ها نیز قابل تعویض هستند. از انواع آن ناخن ها باید به ناخن Tiger، ناخن Twin tiger، ناخن Penetrator، ناخن SYL وغیره اشاره کرد. به طوری که تفاوت آن ها در قدرت نفوذ در خاک، جنس آلیاژ مصرفی، مقاومت و تیزی است.

قطعات لودر هیوندای

عمده مصرف لودر، حمل و نقل مواد، مصالح یا نخاله ها و تخلیه آن ها در کامیون های حمل زباله است. این دستگاه ها دو نوع چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی دارند. از این وسیله همچنین جهت خاکبرداری، حفر کانال های کوچک، خاک ریزی در خندق ها وغیره  نیز استفاده می شود.

لودرها نیز جامی دارند که دارای ناخن یا دندانه است و برحسب کارایی، این ناخن ها یا حتی جام تعویض می شود. برخی از لودرها دارای بیلی در قسمت پشت هستند که جهت حفر زمین یا خاکبرداری از آن ها استفاده می کنند. به طوری که به آن ها بکهو لودر گفته می شود.

از جمله قطعات موتور لودر هیوندای، سر سیلندر، بلوک سیلندر، پیستون موتور، رینگ، میل لنگ وغیره را می توان نام برد و دیگر قطعات این وسیله نیز شامل موارد زیر است:

  • موتور
  • گیربکس
  • اکسل
  • پمپ
  • فیلتر
  • پمپ گازوئیل
  • ·          ترموستات موتور
  • ·          گیربکس
  • ·          پمپ حرکت
  • ·          دنده های داخلی

تعمیر قطعات ماشین آلات راهسازی

بیل مکانیکی چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی، مینی بیل، لودر و مینی لودر از انواع محصولات برند هیوندای هستند. محیطی که این ماشین آلات در آن ها فعالیت می کنند؛ اغلب ناهموار است. شرایط آب و هوایی نامناسب و گرد و غبار زیاد نیز از جمله مواردی به شمار می رود که این ماشین ها با آن سر و کار دارند.

به طوری که قرارگیری در معرض این عوامل منجر به بروز آسیب و ساییدگی قطعات این ماشین ها می شود. در چنین شرایطی تعمیر به موقع و مناسب باعث می شود که مجبور به پرداخت هزینه بالای تعویض قطعه یا حتی خرید ماشین جدید نباشید. ماشین آلات شرکت هیوندای کیفیت بسیار بالایی دارند؛ اما استفاده و نگهداری  صحیح باعث افزایش طول عمر آن ها می شود. تعمیر این ماشین ها و تامین قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای نیازمند صرف دقت فراوان است.

خرید ماشین آلات راهسازی

گفته شد که تهیه قطعه و لوازم یدکی مناسب، متضمن کیفیت و کارایی ماشین شما است. بنابراین باید در خرید آن ها نهایت دقت را به خرج داد. یکی از راه های خرید مراجعه به نمایندگی های مجاز برند است که زمان بر بوده و ممکن است که در برخی مناطق اصلا وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از راه های خرید نیز سایت های اینترنتی هستند. سایت روت کالا یکی از این فروشگاه ها به شمار می رود که انواع ماشین آلات راهسازی ایرانی و خارجی را گرد هم آورده است. خرید از این سایت بسیار آسان بوده و در عین حال روشی مطمئن و مناسب جهت خرید بی دغدغه است.

بنابراین کافی است که وارد سایت شده، در دسته بندی های گوناگون جست و جو کرده و برند و محصول موردنظر خود را پیدا کنید.

جمع بندی

ماشین آلات سنگین کاربردهای زیادی دارند. از آنجایی که این ماشین ها در شرایط دشوار و محیط های بد آب و هوا فعالیت می کنند؛ نگهداری و تعمیر آن ها به طور منظم اهمیت بسیاری دارد. یکی از برندهای مطرح تولیدکننده این ماشین آلات، برند هیوندای است.

لودر، مینی لودر، بکهولودر، بیل مکانیکی و مینی بیل مکانیکی از تولیدات هیوندای هستند. کارکرد هر یک از این ماشین ها با دیگری متفاوت است. با این حال برخی قطعات مشترک از جمله قطعات هیدرولیکی یا قطعات موتور بین آن ها وجود دارد.

همچنین در این مقاله گفته شد که انواع قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای یا ماشین آلات راهسازی ایرانی را از طریق سایت روت کالا سفارش دهید.. همچنین برخی از قطعات ماشین آلات راهسازی هیوندای قابل تغییر هستند و به این شکل کارایی وسیله نیز تغییر می کند. بنابراین با خرید این قطعات از سایت روت کالا ماشین مورد نظر را به بهترین شکل و در کم ترین زمان تعمیر خواهید کرد.

اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *