قطعات پمپ پيستوني محوری

قطعات پمپ پيستوني محوری : یک پیستون محوری پمپي است که دارای تعدادی پیستون در یک آرایه دایره ای در یک بلوک سیلندر است. می تواند به عنوان یک پمپ مستقل، یک موتور هیدرولیک یا یک کمپرسور تهویه مطبوع خودرو استفاده شود.

پیستون های محوری دارای چندین کاربرد هستند و از این رو بخش مهمی از سیستم هیدرولیکی است که آن نصب شده است.

قطعات پمپ پيستوني چيست؟

قطعات پمپ پيستوني يكي از مهم ترين قطعات خودرو و دستگاه هاست كه نقش بسيار مهمي دارند و در اين مقاله قطعات پمپ پيستوني مورد بررسي قرار مي گيرد.

یک پیستون محوری پمپي است که دارای تعدادی پیستون در یک آرایه دایره ای در یک بلوک سیلندر است. می تواند به عنوان یک پمپ مستقل، یک موتور هیدرولیک یا یک کمپرسور تهویه مطبوع خودرو استفاده شود.

پیستون های محوری دارای چندین کاربرد هستند و از این رو بخش مهمی از سیستم هیدرولیکی است که آن نصب شده است. این به عنوان:

  • پمپ
  • موتور هيدروليك
  • كمپرسورهاي هوايي

قطعات / پیستون های پمپ های پیستونی محوری چیست؟

قطعات پمپ پيستوني محوري به چند بخش تقسيم مي شوند. برخی از این قطعات عبارتند از:

  • سطوح جابجا شونده
  • پيستون هاي پيشرو
  • پيستون هاي متقاطع

پيستون هاي پيشرو يكي از قطعات پمپ پيستوني محوري

انواع مختلفی از پمپ های پیستونی محوری وجود دارد و از این رو در توليدكنندگان تنظيمات متفاوتي را براي اين پيستون ها مدنظرقرار مي دهند. با این حال در تمام موارد، پیستونهای پیشانی در برابر پیستون پيشرو به عنوان ميله سربي عمل مي كنند.

ميله سربي به عنوان سواش پليت شناخته مي شود. چرخش شفت باعث پمپاژ شده و بنابراین پمپ های پیستونی محوری کار می کنند. یک مفهوم دیگر به نام زاویه سواش پليت شناخته شده است. این زاویه مقدار میزان سیال پمپ شده در هر چرخش را تعیین می کند.

دو نوع پمپ های پیستونی محوری مانند ثابت و متغیر وجود دارد. تفاوت اصلی این است که زاویه بادامک یا واشر را می توان تغییر داد تا پمپاژ مایع در پمپ های متغیر را تغییر دهد. با این وجود پمپ های ثابت چنین مکانیزمی ندارند و بنابراین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *