واردات ماشین آلات راهسازی در سال 1400 در سایه هپکو:

مجموعه هپکو برای نجات پیدا کردن از شرایطی که دارد و دولت در پی حمایت از این شرکت در سال 96 قانونی را به تصویب رساند که ممنوعیت واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو را شامل می شد و همین دیروز ( 27 بهمن 99) خبری درج شد در جراید کشور که این ممنوعیت وسعت بیشتری پیدا کرده.ما در این مقاله به ابعاد مختلف این خبر واردات ماشین آلات راهسازی در سال 1400 در سایه هپکو خواهیم پرداخت.

محصولات هپکو
محصولات هپکو

به گزارش ایسنا :

صادقی نیارکی که در سمت معاونت وزارت صمت می باشد بیان داشته است:

براساس ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور معادن و مکاتبات صورت گرفته با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواستار منع واردات محصولات دو پله بالاتر از رده تولیدات هپکو شده ایم. بنابراین به اندازه کافی در بحث واردات، حمایت های لازم از مجموعه واحد های تولیدی تولیدکننده ماشین آلات صنعتی و معدنی صورت می گیرد.

لودر چرخ زنجیری هپکو
لودر چرخ زنجیری هپکو

وی مهمترین مسئله هپکو را بحث مالکیت دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به مصوبه هیئت وزیران، سازمان تامین اجتماعی مالک اکثریت سهام هپکو است و فقط تعیین تکلیف بدهی ها و تقاضا برای محصولات هپکو باقی می ماند که موضوع بسیار مهمی است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تقاضا هایی در بخش معدن و بازسازی ماشین آلات راهسازی و نیاز های سازمان راهداری مطرح است افزود:

باید مدیریت و مالک مجموعه، تامین و تجهیز مالی و تعیین تکلیف بدهی ها را به انجام برساند تا بتواند سفارش دریافت کند و با تولید به موقع محصولات را تحویل دهد.

صادقی نیارکی گفت: سیاست کلی کشور، مدیریت منابع به ویژه منابع ارزی برای ساخت داخل و تقویت ارزش افزوده است، هر چه کالا ها ارزش افزوده بیشتری داشته باشند،در داخل تولید می شوند از این رو مجوز واردات برای محصولات کم ارزش، غیرضروری و مصرفی داده نخواهد شد.

کاربر گرامی شما می توانید با سایت روت کالا به دنیای ماشین آلات راهسازی قدم بگذارید و برای خرید انواع قطعات از کانالی امن و قابل اعتماد خرید نمایید به صورت آنلاین گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگو شما کاربران عزیز خواهد بود.

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

whatsApp: 0912 150 34 86

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *