دولت از طریق تبدیل اسناد خزانه و اوراق بهادار، پول نقد در اختیار پیمانکاران قرار می دهد تا طرح های عمرانی کشوردر سال 99 شاهد تسریع در روند اجرای باشند .

به نقل از تین نیوز
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه امسال حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشوردر سال 99 پرداخت خواهیم کردیم، ادامه داد: دولت از طریق تبدیل اسناد خزانه و اوراق بهادار، پول نقد در اختیار پیمانکاران قرار می دهد تا شاهد تسریع در روند اجرای پروژه ها باشیم.

وی با بیان اینکه با یک تحریم بی نظیر در بخش فروش نفت مواجه هستیم، افزود: کشور در حال مدیریت توامان تحریم های ظالمانه و کروناست؛ البته در شرایطی که حتی اجازه فروش یک قطره نفت را نداریم!

وی با اشاره به افزایش مشکلات درآمدی و بودجه ای دولت به واسطه شیوع کرونا، یادآور شد:

با این وجود تصمیم داریم ۵۵۰ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف هزینه کنیم. البته تکیه منابع درآمدی دولت به نفت و مالیات و واگذاری دارایی های سرمایه ای است که تحریم نفتی و رکود کرونایی این بخش را تضعیف کرده است. پرداخت مالیات ۱۳ رسته شغلی متضرر شده از کرونا نیز با معافیت هایی همراه خواهد بود.

وی از ابلاغ ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به خزانه خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بودجه ای کشور تخصیص چنین اعتباری در ابتدای سال بی سابقه است که نشان دهنده عزم دولت در بهره برداری از پروژه هاست.

طرح های عمرانی

وی پیشرفت بیش ار ۸۰ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان را نویدبخش جهش تولید دانست و اظهار کرد: پیمانکاران شبانه روز و در گرما و سرما در حال کار هستند تا بتوانیم پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان را به بهره برداری برسانیم.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینک خط ریلی رشت – انزلی و باقی مانده آزادراه رشت – قزوین تا پایان سال تکمیل خواهد شد، گفت: برای نخستین بار در فروردین ماه امسال اعتبار آزادراه را نقدی پرداخت کردیم تا مردم گیلان شرمنده مسافرانی نباشند که ساعت ها ترافیک منجیل – رودبار را تحمل می کنند.

شما می توانید اخرین اخبار راهسازی را از سایت روت کالا دنبال کنید .

فروشگاه آنلاین قطعات راهسازی روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود و گروه پشتیبان این گروه همیشه دردسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *