سیل گروپ کوماتسو : وظیفه اصلی و مهم  سیل گروپ، آب بندی قسمت های مختلف ماشین آلات راه سازی می باشد. سیل گروپ به دلیل مقاومت و استحکام بالا در اغلب شرایط جوی نامطلوب و مکانهای نامناسب مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه کاربرد گسترده و بسیار زیادی در ماشین آلات راه سازی و صنایع معدنی دارد.

سیل گروپ کوماتسو

وظیفه اصلی و مهم  سیل گروپ، آب بندی قسمت های مختلف ماشین آلات راه سازی می باشد. سیل گروپ به دلیل مقاومت و استحکام بالا در اغلب شرایط جوی نامطلوب و مکانهای نامناسب مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه کاربرد گسترده و بسیار زیادی در ماشین آلات راه سازی و صنایع معدنی دارد.

سیل گروپ از دو قسمت پلیمری و فلزی تشکیل شده است که به طور معمول این قسمت ها از هم مجزا می باشند. به دلیل رابطه تنگاتنگ  کیفیت محصول با این قطعه، قسمت فلزی سیل گروپ از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. بخش پلیمری این قطعه باید بر اساس استاندارد مورد نظر برای ماشین آلات راه سازی و دستگاههای مربوط به آن تولید و عرضه گردد.

به طور کلی سیل های مکانیکی یا آب بندهای مکانیکی در ماشین آلات معدنی، ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارند. همچنین در ماشین آلات راه سازی نظیر لودر، دامپتراک، هیتاچی، کوماتسو، کاترپیلار، هیوندای و کاتو دارای کاربرد ویژه و مهمی می باشند.

سیل گروپ از زمره مطمئن ترین و با دوام ترین قطعه های صنعتی محسوب می شود که برای پیشگیری از نشت مواد و گازها به خارج از سیستم مورد استفاده بکار می روند. این قطعه از دو سطح صاف متحرک و ثابت برخوردار می باشد. سطح متحرک بر روی محور چرخش پمپ قرار می گیرد. سطح ثابت کاسه پمپ را در بر می گیرد. یک لایه نازک از مواد و مایعات به وسیله ایجاد فشار، با قرار گرفتن روی سطح قطعه سیل، باعث روان شدن سطح آن  می ‌گردد. عملکرد سیل در مواقع خشک و روان نبودن، آسیب جدی به سطوح وارد می کند. یکی از موارد استفاده سیل ها،  در سیل گروپ کوماتسو می باشد.

انوع سیل گروپ کوماتسو

یکی از کاربردهای سیل های مکانیکی در تجهیزات هیدرولیکی است که شامل سیل گروپ کوماتسو نیز می باشد. پمپ ها به عنوان هسته اصلی سیستم هیدرولیک محسوب می شوند. انرژی مکانیکی که تامین آن به وسیله موتور های الکتریکی صورت می گیرد توسط پمپ ها  تبدیل به انرژی  هیدرولیکی می گردد.

در واقع قطعه پمپ، انرژی هیدرولیکی را با افزایش انرژی سیال آن، تبدیل به کار مطلوب در مکان مورد نیاز می کند. در اثر خلاء ایجاد شده  به وسیله فشار هوا، که توسط  قسمت های مکانیکی پمپ صورت می گیرد، سیالات در اثر فشار ایجاد شده به حرکت درآمده و به وسیله پمپ به سایر اجزای سیستم هیدرولیک هدایت می شود. کاربرد مهم و اساسی  سیل گروپ برای آب بندی ماشین آلات و دستگاه ها از جمله سیل گروپ کوماتسو می باشد.

این قطعه دارای دو حلقه لاستیکی و فلزی است که با قرار گرفتن در پشت دو حلقه فلزی دیگر، از حرکت مایعات به قسمتهای مجاور ممانعت به عمل می آورد. بر همین اساس جلوگیری و ممانعت از پخش شدن مواد و مایعات به بخش های مجاور اصلی ‌ترین و مهم‌ ترین  کاربرد این قطعه به شمار می رود. همچنین مقاومت و دوام بالا در برابر آسیب و فرسودگی از مزایای بارز و مورد توجه آن می باشد.

ش

آشنایی با برند کوماتسو

شرکت کوماتسو در زمینه ماشین آلات راه سازی فعالیت گسترده ای دارد. این شرکت در تولید بلدوزر، لودر، انواع بیل های مکانیکی و سایر ماشین آلات از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. شرکت کوماتسو یکی از تولیدکنندگان بزرگ ماشین آلات راه سازی همراه با برند هایی همچون هیوندای، هیتاچی، دوسان و کاترپیلار در سطح جهان می باشد.

اکثر بخش ‌های برند کوماتسو در کشور ژاپن مشغول به فعالیت می باشند. در عین حال در کشورهای مختلف دنیا مانند تایوان، هند، چین، آلمان، برزیل، آمریکا، انگلستان، مکزیک و ایتالیا دارای بخش ‌های فروش، خدمات و تولید می باشد. سیل گروپ کوماتسو نیز در آب بندی قطعات مربوط به این کمپانی بسیار مؤثر و تاثیر گذار می باشد.

ویژگیهایی مانند ضخامت، سختی، قطر خارجی و قطر داخلی  برای انتخاب سیل گروپ مفید و بادوام، بسیار حائز اهمیت می باشد. ویژگی های گفته شده تاثیر مستقیم در کیفیت و دوام این قطعه دارد. سیل گروپ ها از تنوع بالا در سایز و مدل برخوردار می باشند، اما از نظر نحوه کارکرد و عملکرد، اغلب آنها کارایی مشابه و یکسانی دارند.

اصل بودن قطعه نیز در کارایی و عمر مفید آن بسیار تاثیرگذار است. استفاده از قطعات غیر اصلی و بی کیفیت علاوه بر کاهش دوام و استحکام قطعه، به دلیل حساس بودن سیل گروپ، صرف هزینه ‌های گزاف و اضافی را با خود به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *