فيلتر هيدروليك بلدوزر

فيلتر هيدروليك بلدوزر : فيلتر هيدروليك بلدوزر يكي از مهم ترين قطعات موتور بلدوزر است كه به كاركرد بهتر ماشين كمك مي كند. فيلتر هيدروليك بلدوزر كوماتسو بايد بعد از پايان هر پروژه اي تعويض شده و براي پروژه بعدي آماده شود.

بولدوزر يكي از مهم ترين ماشين آلات ساختماني است كه در پروژه هاي ساختماني نقش مهمي را بازي مي كند. فيلتر هيدروليك بلدوزر در انواع و اقسام مختلفي وجود دارد.

تعويض به موقع فيلتر هيدروليك بلدوزر باعث تسريع در زمان تحويل پروژه خواهد شد

انواع و اقسام فيلتر هيدروليك بلدوزر

  • بولدوزر D6

در اين مدل از يك پمپ تك هيدروليك كارتريجي 35V 35 و پمپ هيدروليك كارتريجي 3525 V- 3821 استفاده شده است.

  • بلدوزر D7

در اين مدل از يك پمپ دوبل هيدروليك كارتريجي 3520V-3818 استفاده شده است.

  • بلدوزر D8   

در اين مدل از پمپ دوبل هيدروليك كارتريجي 3520V-3811 و يك پمپ دوبل هيدروليك كارتريجي 3520V-3814 استفاده شده است.

  • بلدوزر D9  

در اين مدل از از پمپ دوبل هيدروليك كارتريجي 4525V-5017 استفاده شده است.

  • بولدوزر 983

در اين مدل از يك پمپ تك هيدروليك كارتريجي  4535 V-5035 استفاده شده است.

شما بايد متناسب با بولدزر مجموعه خود، فيلتر هيدروليك را انتخاب كرده و استفاده كنيد. فيلتر هيدروليك در تصفيه موتور نقش مهمي ايفا مي كند. بنابراين حتما فيلتر هيدروليك بلدوزر با كيفيتي را انتخاب كرده و استفاده كنيد.

اهميت تعويض فيلتر هيدروليك

بولدوزر نيز مانند ساير ماشين آلات راهسازي مهم بوده و بايد نگهداري شود. كوتاهي و قصور در نگهداري ماشين آلات راهسازي به خصوص بولدوزر ممكن است براي شركت و مجموعه شما نتايج سنگيني را در پي داشته باشد.

تعويض به موقع موجب كاركرد بهتر ماشين راهسازي خواهد شد. حتما قبل از شروع پروژه جديد فيلتر هيدروليك را تعويض كرده و كارهاي مربوط به راهسازي را انجام دهيد.

براي تعويض فيلتر هيدروليك بلدوزر حتما به دفترچه راهنماي ماشين راهسازي مراجعه كنيد تا بدون هيچ مشكلي فيلتر هيدروليك بلدوزر كوماتسو را به راحتي تعويض كرده و دوباره در آن جا زده و استفاده كنيد.

فيلتر هيدروليك بلدوزر را متناسب با برند ماشين آلات راهسازي مجموعه خود خريداري كنيد تا هرگز به مشكل خاصي برخورد نكنيد. تعويض به موقع فيلتر هيدروليك بلدوزر موجب عمر طولاني موتور ماشين راهسازي خواهد شد.

تاكيد بر خريد فيلتر هيدروليك با كيفيت بلدوز 

حتما فيلتر هيدروليك بلدوزر را از بهترين و با كيفيت ترين فيلترها خريداري كنيد تا بعدها به مشكلات متعدد دچار نشويد. سرويس كاري دوره اي موتور بولدوزر اهميت دارد و هر گونه تاخيري باعث ايجاد مشكلات متعدد براي راننده بولدوزر و شركت راهسازي خواهد شد.

فيلتر هيدروليك بلدوزر در اندازه هاي بزرگ تري توليد مي شوند و البته از چند لايه هم تشكيل شده اند. چند لايه بودن فيلتر هيدروليك بلدوزر باعث خواهد شد تا موتور در مدت زمان طولاني به گرد و خاك آلوده شود.

فيلتر هيدروليك قلب تپنده بولدوزر بوده و اگر به هر دليلي از كار بيفتد، كار سيستم هيدروليك كه از 5 بخش تشكيل شده نيز متوقف خواهد شد. استفاده از فيلتر بي كيفيت هيدروليك و حتي روغن بي كيفيت بر عملكرد دستگاه خسارت سنگيني را وارد خواهد كرد كه خسارت گاهي مواقع در مدت زمان طولاني جبران خواهد شد. 

خسارت سنگين تعويض دير هنگام فيلتر هيدروليك

در صورتي كه پروژه راهسازي در مدت زمان بلندي به پايان خواهد رسيد، حتما را چند بار تعويض كنيد تا اين قضيه موجب تاخير در تحويل پروژه نشود. تاخير در زمان تعويض به موقع فيلتر هيدروليك باعث خواهد شد تا پروژه راهسازي شما به كندي پيش برود و حتي برخي مواقع با توقف كاركرد دستگاه مواجه خواهيد شد و اين به معناي ضرر و زيان در پروژه بوده كه در دراز مدت مي تواند نتايج فاجعه باري را به دنبال داشته باشد كه بهتر است از همان ابتدا را تعويض كرده و هر چه سريع تر پروژه را شروع كنيد.

ضرورت تعويض به موقع فيلتر

بايد به صورت دوره اي ماشين بولدوزر را سرويس كنيد و از كيفيت فيلتر هيدروليك بلدوزر مطلع شويد. ماشين آلات راهسازي در مقايسه با خودروهاي سبك، كاركردهاي مهمي دارند و به همين دليل تعويض به موقع و ساير ماشين آلات راهسازي اهميت دارد.

فيلتر هيدروليك نيز مانند فيلتر ساير ماشين آلات مهم بوده و بايد طبق زمان بندي تعويض شود. مهندسين مجموعه بايد ضمن بررسي مراحل پيشرفت كار، به اين موارد نيز بايد توجه داشته باشند تا كارها براساس زمان بندي به پيش برود و هرگز در انجام كارها تاخيري ايجاد نشود. نگهداري ماشين آلات راهسازي مهم بوده و اين امر مهم فقط تعويض قطعات موتور را شامل نمي شود بلكه كل ماشين را نيز در بر ميگيرد.  

بخاطر كاركرد مهم ماشين آلات راهسازي، لازم است كه قطعات مربوط به موتور اين نوع ماشين آلات از بهترين و و با كيفيت ترين مواد تهيه شود تا به مدت زمان طولاني بتوان از آن ها استفاده كرد. حتي شركت هاي اجاره دهنده ماشين آلات راهسازي نيز بايد به همه نكات گفته شده توجه كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *