قیمت قطعات کوماتسو به چه عواملی بستگی دارد؟ کوماتسو نامی آشنا در زمینه سازندگان ماشین آلات سنگین راه سازی از جمله بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر در جهان است. این شرکت همچنین تولید و تامین کننده قطعات در سراسر جهان محسوب می شود.

قیمت قطعات کوماتسو به چه عواملی بستگی دارد؟

شرکت های بیشماری در سراسر دنیا نیز قطعات ماشین آلات سنگین کوماتسو را تولید و عرضه می کنند.کشور ما جز وارد کنندگان این محصول است.

این قطعات در سراسر دنیا با کیفیت و قیمت های متفاوتی عرضه می شود. قیمت قطعات کوماتسو در هر نقطه از جهان با توجه به کیفیت، اصل یا تقلبی بودن، متغیرهای پولی و همچنین قیمت های بخش خدمات متفاوت است. این موضوع نیز از نگرانی های شرکت کوماتسو نیز محسوب می شود.

موضوع مهم و قابل تامل این روزهای کشور عدم پایداری قیمت ها و نوسانات ارزی است. این موضوع توانسته تاثیر مستقیمی بر قیمت کالا در بازار ایران داشته باشد. با توجه به اینکه شرکت کوماتسو نیز یک شرکت وارد کننده است از این قاعده مستثنی نیست.

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت قطعات کوماتسو و عملکرد این شرکت در این زمینه می پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت  قطعات کوماتسو

ارزش پولی هر کشور ارتباط مستقیمی با نوسانات قیمت ها در تمامی کالاها و اجناس دارد. این مبحث صرفا در علم اقتصاد قابل بررسی است که از حوصله و تخصص ما خارج است.

شرکت کوماتسو نیز با تصویب قوانین و مقررات فروش شرکت های کوماتسو در جهان، در این زمینه تمامی تلاش خود را جهت حفظ بازار جهانی خود می کند. ما در اینجا به اختصار عواملی را که به طور مستقیم بر قیمت  قطعات کوماتسو تاثیر می گذارند، شرح می دهیم.

اصل یا تقلبی بودن قطعات

بسیاری از شرکت های تولید قطعات در سراسر دنیا اقدام به تولید قطعات ماشین  آلات سنگین راه سازی، با کیفیت، قیمت ،  و برندهای متفاوت کرده اند. تشخیص اصل از تقلبی بودن این محصولات عرصه را برای خریداران تنگ کرده است.

قطعات ماشین آلات سنگین راه سازی کوماتسو در درجه های مختلف با کیفیت های گوناگون تولید و عرضه می شود. قطعات درجه دو و سه نیز توسط برخی شرکت های سازنده ساخته می شود که با عنوان درجه دو و سه با مواد اولیه ضعیف تر و با قیمتی نازل تر به فروش می رسد. اما خریداران قطعات کوماتسو باید دقت کنند که با توجه به مصرفی بودن این قطعات و تاثیرشان بر سایر قسمت های ماشین حتما از انواع درجه یک ولو با قیمت بیشتر، استفاده کنند.

مواد اولیه قطعات کوماتسو

استفاده از مواد اولیه مرغوب ارتباط مستقیم با قیمت قطعات کوماتسو دارد. تهیه قطعات و مواد توسط شرکت کوماتسو نیز در معرض نوسانات قیمت کالایی مانند فولاد و انرژی هایی نظیر نفت خام و برق قرار می گیرد.

کمبود قطعات، ورشکستگی تامین کنندگان و موارد بسیاری از این دست در تولید و توزیع محصولات کوماتسو تاثیر مستقیم دارد. در صورت گرانی مواد اولیه جهت تامین این قطعات، قیمت های آن نیز در بازار فروش به طبع افزایش خواهد یافت.

فروشگاه های عرضه قطعات کوماتسو

فروشگاه های زیادی محصولات کوماتسو را عرضه می کنند. به دلیل عدم نظارت درست بر قیمت محصولات ممکن است با قیمت های متفاوتی برخورد کنیم. بنابراین توصیه می شود محصولات خود را پس از بررسی و مشاوره با کارشناسان این امر انتخاب کنید.

بهترین قطعات کوماتسو را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. لازم به ذکر است سایت روت کالا یکی از سایت های معتبر و مطمئن در زمینه خرید اینترنتی قطعات کوماتسو محسوب می شود. این امکان وجود دارد که قبل از خرید محصولات، از قیمت ها و کیفیت آن ها اطمینان حاصل کنید.

قطعات کوماتسو بروز

به صورت معمول قطعاتی که از زمان تولیدشان خیلی نگذشته و از تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به نسخه قدیمی تر خود بهره مند باشند، به الطبع قیمت بالاتری نیز دارند.

با پیشرفت تکنولوژی این نکته نیز حائز اهمیت است که ممکن است شما قطعه ای را خریداری کنید که جایگزین دو یا چند قطعه باشد که در مجموع  مقرون به صرفه تر می شود.

ارتباط با نرخ ارز

با توجه به نوسانات نرخ ارزی در کشور و خرید این محصولات توسط شرکت های وارد کننده به قیمت روز، قیمت قطعات کوماتسو نیز تحت تاثیر این موارد قرار می گیرد.

وجود واسطه های قطعات

در صورت خرید مستقیم از شرکت های رسمی قطعات کوماتسو، دیگر واسطه ای میان خریداران و فروشگاه های لوازم یدکی نخواهد بود و بر قیمت آنها تا اندازه ای تاثیر خواهد داشت. عدم نظارت صحیح در این اصناف ممکن است نرخ های متفاوت و نامنظم ایجاد کند. باز هم تاکید می شود که خریداران از سایت ها و فروشگاه هایی که معتبر یا مورد تایید شرکت کوماتسو نیستند، اقدام به خرید قطعات نکنند.

سخن آخر

ماشین آلات سنگین راه سازی در عمران و شهرسازی کشور نقش بسیار مهمی را دارند. توجه به نکات ذکر شده از جمله کیفیت قطعات این ماشین ها هنگام خرید از بسیاری از آسیب ها و خسارات سنگین جلوگیری می کند.

شما با تهیه یک قطعه با کیفیت برای ماشین های سنگین خود بهترین عملکرد را با خیالی آسوده خواهید داشت. خرید قطعه  درجه دو و سه نه تنها نیاز به تعویض زودتر از موعد دارد، بلکه ممکن است به سایر قطعات نیز صدمه بزند و هزینه هنگفتی را برای شما به همراه داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت قطعات کوماتسو که در این مقاله به آن پرداختیم نیز با تلاش و سختگیری های شرکت کوماتسو به ثبات جهانی خواهد رسید. کوماتسو در تلاش است با ترویج همکاری نزدیک تر با بخش های تجاری مشکلات اقتصادی را برای سازندگان و تامین کنندگان کالای خود در سراسر جهان مرتفع سازد.

اگرقطعات کوماتسو انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *