به نقل از تین نیوز :ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران مراتب اعتراض شدید خود را به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران اعلام کرده و درخواست تجدید نظر دارد.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران در مورد مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران تا پایان سال ۹۹، گفت: این انجمن مراتب اعتراض شدید خود را به مصوبه مذکور اعلام کرده و درخواست تجدید نظر دارد.

به گزارش تین نیوز، جواد سمساریلر این مطلب را در جمع اعضای باشگاه متخصصان تین نیوز بیان کرد و افزود: هدف از  ابلاغ این مصوبه ظاهراً جلوگیری از قاچاق سوخت اما نتیجه آن فروپاشی ترانزیت است.

وی اظهار کرد: پس از فروپاشی شوروی سابق مقدمات موهبت و موقعیتی استثنائی به‌نام «ترانزیت کالا» از طریق ایران فراهم شد.

ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران در سال 99

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران با بیان این‌که این اقدام نتیجه‌ای جز سود رساندن به همسایگان  ندارد، عنوان کرد: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

سمساریلر گفت: با این مصوبه کل درآمد ترانریت سوخت و به‌طور کلی «ترانزیت» به حلقوم همسایگان سرازیر می‌شود و دیگر هیچ.

به گزارش تین نیوز، او افزود: به‌ویژه اینکه مصوبه عطف به ماسبق نیز شده است و اینک ترانزیت کننده ایرانی با کلی سرمایه خرید و اجاره مخازن سوخت و اجاره کامیون و قسط و… به‌حال خود رها شده به امید این‌که سوخت تولید داخل عرضه شود.

ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران در سال 99

این مقام صنفی عنوان کرد: آیا مشاوران  معاون اول رئیس جمهوری(که این مصوبه را ابلاغ کرده است)،

از تعداد رانندگان کامیون‌های شاغل و کامیون‌های «سوخت‌بر» دارای اقساط لیزینگی و هزینه توقف کامیون در پارکینگ‌ها و اجاره مخازن سوخت اطلاع دارند؟ آیا سود و زیان مصوبه اخیر به دقت محاسبه شده است؟ آیا با توقف ترانزیت سوخت از طریق ایران، عملیات ترانزیت متوقف می‌شود یا این‌که تغییر مسیر خواهد داد؟

وی تاکید کرد: انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران با بیش از نیم قرن سابقه ساماندهی به امر حمل و نقل، با در نظر گرفتن جمیع جهات، مراتب اعتراض شدید خود را به مصوبه مذکور اعلام و درخواست تجدید نظر دارد.

شما می توانید آخرین اخبار و تحولات راهسازی و حمل و نقلی کشور را از سایت روت کالا رویت کنید .

فروشگاه آنلاین روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *