چگونه می توان عمر مفید ناخن بیل مکانیکی را افزایش داد؟

ناخن بیل مکانیکی یکی از پر مصرف ترین قطعات بیل مکانیکی هستند که می توان بارعایت چند نکته مهم که در این مقاله و نوشته بدان اشاره خواهیم کرد عمر این ناخن ها راافزایش داد .

آیا ناخن های بیل شما فرسوده هستند؟ چگونه می توان عمر کارکرد ناخن بیل مکانیکی خود را افزایش داد؟

ناخن بیل یکی از اجزای اصلی بیل مکانیکی است. در مراحل حفاری ، اجسام کارکننده با ناخن بیل عمدتا سنگ معدن ، سنگ یا خاک وغیره هستند. ناخن بیل نه تنها از فرسایش لغزشی آسیب میبینند بلکه بار ضربه ای را نیز متحمل می شوند عمر مفید ناخن بیل مکانیکی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

علت فرسودگی ناخن های بیل مکانیکی چیست؟

هنگام کاربا بیل مکانیکی ، هر سطح کاری از ناخن بیل با جسمی که باید حفر شود در تماس است و میزان فشار آن در سطوح مختلف کار گود برداری متفاوت است.

اول ازهمه ، زمانی که ناخن های بیل در تماس با سطح اجسام می باشد، به دلیل سرعت زیاد ، نوک ناخن های بیل تحت یک ضربه شدید قرار خواهد گرفت. اگر نیروی حاصله از جسم ناخن بیل کم باشد ،تغییر شکل در نوک آن اتفاق خواهد افتاد. با افزایش عمق حفاری، فشار روی ناخن بیل تغییر می کند.

سپس ، زمانی که ناخن بیل اجسام را برش می زند ، حرکت نسبی بین ناخن بیل و اجسام باعث ایجاد یک اکستروژن عالی بر روی سطح می شود که اصطکاکی را بین سطح کار ناخن بیل و اجسام به وجود می آورد.اگر اجسام بلوک سنگی سخت ، بتن وغیره باشد، این اصطکاک بیشتر خواهد بود.

این فرآیند بارها و بارها بر روی سطح کار ناخن بیل تأثیر می گذارد تا درجات مختلفی از سایش ایجاد شود و سپس یک شیار عمیق ایجاد می کند که منجر به تراشیدن ناخن بیل مکانیکی می شود. بنابراین ، کیفیت لایه مقاوم در برابر سایش در سطح ناخن بیل به طور مستقیم بر طول عمر ناخن بیل تأثیر می گذارد.

چگونه می توان عمر مفید ناخن بیل مکانیکی را افزایش داد؟

دو روش کمکی برای افزایش عمر مفید ناخن بیل مکانیکی

1. مواد جوشکاری مناسب را انتخاب کنید.

به منظورافزایش مقاومت در برابر سایش ناخن بیل ، لازم است یک ماده جوشکاری مناسب برای سطح انتخاب شود (فولاد منگنزخشن به طور گسترده ای در شرایط سایش زیاد استفاده می شود). برای دستیابی به ناخن بیل با مقاومت بالا در برابرسایش، معمولاً بهینه سازی بیشتر مواد ترکیبی برای دستیابی به طراحی با سختی بیشتر و مقاومت بالاتر نیاز است.

2.تعمیر ونگهداری روزانه

  • ناخن های بیل دردو طرف بیل مکانیکی حدود 30٪ سریعتر از ناخن های میانی ساییده می شوند. ناخن بیل درهر دو طرف و در وسط می توانند برای استفاده بیشترعوض شوند ، به طوری که باعث کاهش زمان تعمیر وبه طورغیر مستقیم موجب افزایش عمر ناخن های بیل می شوند

پنج روش کمکی دیگر برای افزایش طول عمر ناخن بیل مکانیکی

3.قبل از اینکه ناخن های بیل به فرسودگی برسند ، آنها را به موقع ترمیم کنید

  4.  در حین کار با بیل مکانیکی، توجه داشته باشید که ناخن بیل هنگام حفر کردن عمود بر سطح کار باشند ، تا از شکستن ناخن های بیل به دلیل شیب زیاد جلوگیری کنید.

5.وقتی مقاومت زیاد است ، از چرخاندن بازوی حفره به چپ و راست خودداری کنید و از شکستگی ناخن بیل و نشیمنگاه ناخن به دلیل نیروهای بیش از حد چپ و راست جلوگیری کنید.

6.توصیه می شود پس از 10٪ فرسودگی ، پایه دنده را تعویض کنید. فاصله زیادی بین پایه دنده فرسوده و ناخن های بیل وجود دارد. ناخن های بیل به دلیل تغییر نقطه فشار به راحتی خرد می شوند.

7.اصلاح روش رانندگی بیل مکانیکی نیز برای بهتر استفاده کردن از ناخن های بیل مکانیکی بسیار مهم است. هنگام بلند کردنboom  ، راننده بیل مکانیکی باید سعی کند ناخن را جمع نکند و به هماهنگی عملیات توجه کند.

کاربر گرامی شما می توانید برای آگاهی بیشتر در مورد خرید قطعات راهسازی و نیز خرید آنلاین از سایت روت کالا که یکی از بزرگترین پلت فرم های آنلاین ایران می باشد کانالی امن و راحت برای خرید آنلاین قطعات راهسازی پیدا کنید از جمله خدمات این سایت حمل رایگان در سراسر کشور و ضمانت بازگشت کالااست .

و نیز گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *