لودر کاترپیلار ۹۸۸

لودر عظیم‌ الجثه ۹۸۸ یکی از بزرگ‌ ترین نسخه‌های محصولات کاترپیلار به حساب می‌آید و مناسب معادن بزرگ و پروژه‌های عمرانی بزرگ می‌باشد. این لودر در مدل‌های متفاوتی توسط کمپانی کاترپیلار به روز رسانی شده و مدل‌های B, C, D, F, H, K, G, M را به ترتیب حروف انگلیسی دارای تغییرات جدیدی شده و به بازارهای جهانی عرضه شده است که نسخه ۹۸۸M  پیشرفته ترین مدل این سری از محصولات کاترپیلار می‌باشد و از سال ۲۰۱۹ به بعد کمپانی کاترپیلار تمامی محصولات خود را به نسخه M به بازارهای جهانی معرفی نموده است.

روش نام گذاری لودرهای کاترپیلار


در کمپانی کاترپیلار نام گذاری لودرهای چرخ لاستیکی بر اساس خط تولید این محصولات بوده وبا شماره ۹۰۰ که به معنی خط تولید  نهم می‌باشد شکل گرفته و می‌توان به مدل‌های ۹۱۰ و ۹۲۴ و ۹۲۶ و ۹۳۰ تا ۹۴۴ اشاره نمود که با بزرگتر شدن عددها ،حجم وزنی و قدرت لودر ها افزایش پیدا می کند و در هر بروز رسانی توسط کمپانی کاترپیلار حروف انگلیسی آنها به ترتیب حروف تغییر می کند.

کاترپیلار 988B
کاترپیلار ۹۸۸B

اولین لودر فرمان مفصلی دنیا

۹۸۸ اولین لودر فرمان مفصلی تولیدی در سال ۱۹۶۳ از کمپانی کاترپیلار بود. لودر ۵ مترمکعبی که توسط موتور دیزل شش سیلندر Cat® D343 قدرت گرفته بود . در ابتدا توان این موتور ۳۰۰ اسب بخار بود ، اما این قدرت در سال ۱۹۶۸ به ۳۲۵ اسب بخار افزایش یافت. در این زمان ، ظرفیت پاکت لودر نیز به ۶ یارد مکعب افزایش یافت.

کاترپیلار 988B
کاترپیلار ۹۸۸B

زمان رونمایی از لودر کاترپیلار ۹۸۸

در ماه مه ۱۹۶۳، لودر چرخ بزرگ ۹۸۸ در روزنامه محلی کاترپیلار Cat Folks® معرفی شد. هنگامی که ۹۸۸ برای اولین بار از خط مونتاژ Building LL خارج شد، این چهارمین مدل از لودرهای چرخ‌ دار کاترپیلار بود. این موتور از یک موتور دیزلی Cat 300 اسب بخار نیرو می‌گرفت و دارای یک سیستم انتقال قدرت سه سرعتِه بود.

 لودر کاترپیلار 988
لودر کاترپیلار ۹۸۸

دارای موتور دیزلی ۳۴۰۸

کاترپیلار با بهره گیری از موتور دیزلی موفق ۳۴۰۸ با توانایی ۳۷۵ اسب بخار که روی نسخه ۹۸۸B نصب نمود توانست محصول قابل قبول و توانمندی را تولید نماید .

موتور دیزلی 3408
موتور دیزلی ۳۴۰۸

تحولی در بارگیری

لودر ۹۸۸B در سال ۱۹۷۸ بهره وری را در عملیات استخراج در سرتاسر جهان افزایش داد و در آلمان غربی توانست ۱۵ درصد باعث افزایش بارگیری و بهره‌وری بیشتر در معادن آن کشور بشود. و در استرالیا، در یک معدن بازالت توانست ۲۵ درصد رشد بارگیری بیشتر را نسبت به زمان مشابه قبل نشان دهد. در ایالات متحده، توانست در معدن زغال سنگی روزانه ۱۵۰۰ تن را بارگیری نماید.

در پایان بعد از گذشت ۵۷ سال از تولید این محصول در کمپانی کاترپیلار امروز جهان هنوز شاهد حضور این محصول و کاربرد فراوان این محصول جهانی هستیم .

برای دیدن کاتالوگ آنلاین لودر کاترپیلار ۹۸۸ میتوانید روی این لینک کلیک کنید.
شما میتوانید برای خرید قطعات لودر کاترپیلار ۹۸۸ با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۶۹۹۵۹۹ و ۰۲۱۶۶۶۳۸۹۴۶
تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *