با انواع قطعات کوماتسو و کاترپیلار آشنا شوید : کوماتسو و کاترپیلار دو شرکت بزرگ تولیدکننده ماشین آلات و قطعات ماشین آلات صنعتی، راهسازی، ساختمانی، کشاورزی وغیره هستند. به طوری که امروزه بسیاری از ماشین آلات سنگین مورد استفاده در سراسر جهان تولید یکی از این دو برند به شمار می رود.

با انواع قطعات کوماتسو و کاترپیلار آشنا شوید.

این شرکت ها با توجه به اهمیت ماشین آلات سنگین و امکان بروز هر گونه مشکل در آن ها به تولید قطعات این ماشین آلات نیز پرداخته اند زیرا در بسیاری از موارد جهت تعمیر ماشین های سنگین، راهسازی، ساختمانی و غیره تنها کافی است که قطعه ای از آن تعویض شود.

به همین جهت در هر کشور مراکز فروش و نمایندگی فروش قطعات کوماتسو و کاترپیلار وجود دارد. یکی از مراکز فروش اینترنتی این قطعات در ایران روت کالا است. به طوری که با مراجعه به این سایت و خرید قطعات کوماتسو و کاترپیلار از بهترین خدمات بهره مند می شوید.

حال اگر صاحب یکی از انواع ماشین آلات کوماتسو یا کاترپیلار هستید یا شغل شما در حوزه تعمیر این ماشین ها است؛ در ادامه با ما همراه باشید که با قطعات مهم و اساسی این ماشین آلات آشنا شوید.

دسته بندی قطعات کوماتسو و کاترپیلار

با توجه به اینکه کوماتسو و کاترپیلار به تولید ماشین آلات سنگین می پردازند، قطعات این ماشین ها شباهت بسیاری دارد. به همین دلیل این قسمت قطعات مشابه در ماشین های هر دو برند معرفی می شود؛ اما از آنجایی که قطعات کوماتسو و کاترپیلار بسیار زیاد است، بر اساس یک دسته بندی این قطعات را شرح می دهیم.

قطعات موتور کوماتسو و کاترپیلار

مهم ترین قسمت هر یک از ماشین آلات کوماتسو و کاترپیلار موتور آن ها به شمار می رود. به همین جهت باید بدانید که در این بخش از ماشین ها قطعات متفاوتی وجود دارد که هر یک باعث عملکرد صحیح ماشین می شوند. در عین حال بروز نقص یا خرابی در هر یک از این قطعات آسیب جدی به موتور ماشین را به همراه دارد.

از جمله قطعات موتور کوماتسو و کاترپیلار باید به پیستون، رینگ، میلنگ، واتر پمپ، یاتاقان ثاب و متحرک، یونیت، پمپ انژکتور، سرسیلندر، پروانه موتور، سوپاپ دود و هوا و غیره اشاره شود. عملکرد تعداد زیادی از این قطعات مربوط به سیستم احتراق ماشین آلات است.

قطعات هیدرولیک کوماتسو و کاترپیلار

سیستم هیدرولیک در ماشین آلات بزرگ یکی از بخش های اساسی این ماشین ها به شمار می رود. از جمله قطعات کوماتسو و کاترپیلار در این قسمت از ماشین آلات ساختمای، راهسازی، کشاورزی وغیره باید به هیدرو موتور، روتوری گروپ، بارل پیشتون و شارژر پمپ اشاره شود.

نکته مهم در رابطه با قطعات هیدرولیک این است که اکثر این قطعات پمپ هستند. به طوری که انواع همچون پمپ مادر، پمپ های هیدرولیک، پمپ سرو، پمپ های دنده ای، پمپ های کارتریجی، پمپ فرمان و پمپ حرکت در این بخش کار می کنند.

قطعات گیربکس کوماتسو و کاترپیلار

همانطور که می دانید؛ گیربکس قسمتی از ماشین آلات است که نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند که ماشین مورد نظر به حرکت درآید؛ بنابراین عملکرد این سیستم در حرکت ماشین آلات بسیار حائز اهمیت است. چنان که از جمله قطعات یدکی لودر کوماتسو در گیربگس باید به تمامی لوازم گیربکس های ZF، کلارک و غیره اشاره شود.

توجه داشته باشید که گیربکس ها انواع متفاوتی دارند که ممکن است در هر یک از ماشین آلات مدلی از گیربکس به کار رفته باشد.

قطعات چرخ کوماتسو و کاترپیلار

تمامی ماشین آلات با وجود چرخ ها قابلیت حرکت پیدا می کنند؛ بنابراین جزو مهم سیستم حرکت هر نوع ماشین چرخ های آن هستند. در این رابطه باید بدانید که چرخ ها نیز اجزای مختلفی دارند. به طوری که یکی از مهم ترین قطعات کوماتسو و کاترپیلار قطعات مربوط به چرخ ماشین ها است.

بنابراین از جمله قطعات چرخ که یکی از قطعات یدکی لودر کوماتسو به شمار می روند؛ باید به پلوس، رینگر، توپی چرخ، کاسه چرخ، گررینگ، پلوس کوتاه و بلند، دبل جوینت، پلوس جلو و عقب، دنده سر پلوس، دنده خورشیدی، انواع خار، کله گاوی، صفحه گرافیت وغیره اشاره شود.

قطعات جک کوماتسو و کاترپیلار

از دیگر قطعات کوماتسو و کاترپیلار باید به قطعات جک در ماشین های این دو برند اشاره شود. لوازم جک باکت، لوازم جک بالابر، لوازم جک خالی کن، لوازم جک پایه وغیره از جمله قطعات موجود در سیستم جک هستند که متناسب با کارکرد هر ماشین این قطعات در آن وجود دارند.

قطعات برقی کوماتسو و کاترپیلار

یکی از اصلی ترین بخش های هر نوع ماشین آلات سبک و سنگین سیستم برق آن ها است که از قطعات متفاوتی تشکیل می شود.

از جمله قطعات کوماتسو و کاترپیلار در سیستم برقی این ماشین آلات باید به دینام، استارت، کولر، سوئیچ، بوبین، ترموستات، فشنگی، سیم کشی کامل، مین برد و غیره اشاره کنیم؛ بنابراین بروز هر گونه نقص در سیستم برق ماشین آلات باعث آسیب به این قطعات می شود و در اولین فرصت باید آن ها را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

در نتیجه

با توجه به اهمیت ماشین آلات کوماتسو و کاترپیلار در پروژه های راهسازی، ساختمانی، کشاورزی و غیره و احتمال بالای بروز آسیب در آن ها در این مقاله انواع قطعات این ماشین آلات معرفی شد. در نهایت نیز باید بدانید که بهترین مرکز خرید قطعات کوماتسو و کاترپیلار سایت روت کالا است زیرا این قطعات را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت به فروش می رساند.

اگرقطعات کوماتسو و کاترپیلار انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *