دلایل عمده خرابی گیربکس لودر چیست ؟

خرابی جعبه دنده می تواند باعث خرابی کامل ماشین آلات سنگین از جمله لودر شود ، و درهر دو صورت منجر به تعمیرات و صرف وقت و هزینه خواهد شد .

فهمیدن زود هنگام علائم خرابی قطعات می تواند باعث کاهش زمان خرابی ، صرفه جویی در هزینه ها و بهبود سلامت ماشین آلات شود.در ادامه ما به دلایل عمده خرابی گیربکس لودر چیست ؟ اشاره خواهیم کرد .

در اینجا برخی از رایج ترین خرابی های گیربکس لودر آورده شده است:

34.4٪ – روغن کاری ناکافی

19.6٪ – آلودگی

17.7٪ – خطاهای نصب

6.9٪ – اضافه بار

2.8٪ – خطاهای مدیریت

دلایل عمده خرابی گیربکس لودر چیست ؟
دلایل عمده خرابی گیربکس لودر چیست ؟

روغن کاری ناکافی

علت اصلی آن روانکاری ناکافی ناشی از احتراق و گرما گیربکس است ، خراب شدن گیربکس بوسیله ی روغن ناکافی ، آلودگی آب و آلودگی ذرات معلق می باشد.

روغن ناکافی می تواند منجر به سرعت سایش و خرابی اجزا شود. این به این دلیل است که روغن به عنوان یک خنک کننده عمل می کند و امکان گرم شدن بیش از حد روغن و قطعات را بر اثر تماس فلز با فلز فراهم می کند.

آلودگی آب

آلودگی آب اساساً خاصیت روانکاری روغن را از کار می اندازد و می تواند باعث کفی شدن نفت شود. آب موجود در روغن می تواند در اثر چگالش یامهر و موم های خراب که اجازه ورود آب را می دهند،ایجاد شده باشد.

آلودگی ذرات می تواند از قرار دادن روغن کثیف در داخل آن ، باز گذاشتن یک درپوش پر کننده یا از فرسودگی یا ذرات خرابی درون گیربکس ایجاد شود. این نه تنها می تواند نشان دهنده مشکلات موجود در گیربکس باشد بلکه این ذرات می توانند فرسایش و تجزیه قطعات را نیز تسریع کنند.

اضافه بار

اجزای بیش از حد بارگذاری شده باعث ایجاد 6/8 درصد خرابی می شود که ناشی از محدودیت های زیاد طراحی برای بار ، سرعت یا درجه حرارت می باشد. هرچه اضافه بار بیشتر باشد به طور متناسب باعث کاهش عمر اجزا می شود.

علائم اولیه اضافه بار شامل سر و صدا و لرزش ، افزایش دما ، بقایای تراشه های فلزی و کاهش عملکرد تجهیزات است.

خطاهای نصب

مدیریت و نصب نامناسب می تواند باعث خرابی قطعه شود. این به ویژه در مورد بلبرینگ هایی که در نصب یا برداشتن بی دقت هستنداتفاق می افتد، اما به همان اندازه می توانند منجر به محورهای ناموزونی شوند که می تواند منجر به خرابی یا تحمل کردن چرخ دنده شود.

کاربر گرامی شما می توانید برای آگاهی بیشتر در مورد خرید قطعات راهسازی و نیز خرید آنلاین از سایت روت کالا که یکی از بزرگترین پلت فرم های آنلاین ایران می باشد کانالی امن و راحت برای خرید آنلاین قطعات راهسازی پیدا کنید از جمله خدمات این سایت حمل رایگان در سراسر کشور و ضمانت بازگشت کالا است .

و نیز گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *