قطعات لودر کوماتسو که بیشتر استفاده می شود. لودر بیشتر به عنوان تجهیزات سنگین در راه سازی استفاده می شود. همچنین از لودرهای کوماتسو به منظور جا به جایی مواد مانند آسفالت، برف، زباله و غیره بهره می برند.

قطعات کوماتسو
قطعات کوماتسو

قطعات لودر کوماتسو که بیشتر استفاده می شود.

این وسیله نقلیه انواع مختلفی دارد که با توجه به کاربرد آن تغییر می کند؛ همچنین پس از مدتی عوامل مختلفی ممکن است باعث تخریب قطعات لودر کوماتسو شوند و نیاز به تعویض پیدا کنند.

سایت روت کالا در راستای آشنایی شما با بخش های مختلف آن این مطالب را ارایه می کند؛ همچنین در آن امکان خرید قطعات کوماتسو برای تمام محصولات این شرکت معتبر جهانی فراهم شده است.

رینگ موتور کوماتسو
رینگ موتور کوماتسو

انواع قطعات لودر کوماتسو

ساخت و ساز از فعالیت های مهم به شمار می آید. ماشین آلات بزرگ به منظور تسهیل در امور مختلف عمرانی توسط متخصصان مجرب کوماتسو طراحی و ساخته شده اند. یکی از این تجهیزات غول پیکر لودر است که امکان جابه جایی مواد مختلف سنگینی مانند خاک، شن و غیره را ایجاد می کند. این ابزار از  بخش های مختلفی تشکیل شده است.

  • موتور دیزلی؛
  • اجزای هیدرولیک: پمپ موتور و سوپاپ؛
  • اجزای ایجاد کننده حرکت: مانند گیربکس، چرخ؛
  • اتصالات بخش جلویی: مانند چنگال، روبنده؛
  • شاسی و میز کنترل؛

استهلاک و گذر زمانی از عواملی هستند که سبب تعویض برخی قطعات لودر کوماتسو می شوند. عدم توجه به این امر ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند. این قطعات با توجه به مدل لودر متفاوت هستند؛ بنابراین باید در هنگام تعویض این نکته را نیز در نظر بگیرید.

انواع لودر به چرخ زنجیری، چرخ لاستیکی و بکهو اشاره می شود؛ البته از لحاظ میزان عملکرد و باری که جا به جا می کنند، تقسیم بندی متفاوتی دارند. توان ها متغیر به شمار می روند و در بازه 50 الی 1250 اسب بخار یا 35 الی 935 کیلو وات است.

موتور

بخش تامین کننده نیروی محرکه موتور است. موتور اغلب لودرهای جدید به منظور ایجاد وزن تعادلی و نزدیکی راننده به فضای کار و سهولت در کنترل در پشت راننده طراحی و جای داده می شود. علاوه بر این در لودرهای چرخ لاستیکی با توجه به محل قرارگیری محور گردان جای آن تغییر می کند. به عنوان نمونه در لودرهای کوچک و در صورت وجود جام و بیل در جلو موتور در جلو قرار می گیرد.

شاسی تراکتور= شاسی لودر

در لودرهای چرخ زنجیری شاسی به صورت یک تکه ساخته می شود؛ ولی لودرهای چرخ لاستیکی شاسی کمرشکن دارند؛ البته نوع یکپارچه نیز در این نوع لودرها مشاهده شده است. در کمرشکن قسمت انتهایی لودر به جلو با استفاده از مفصل به یکدیگر متصل می شود که به افزایش قدرت چرخش ماشین کمک می کند.

به تازگی فروشگاه های اینترنتی مانند روت کالا با ایجاد شرایط خرید اینترنتی قطعات کوماتسو جهت جلوگیری از ورود واسطه ها و افراد سودجو در بازار لوازم یدکی به کاهش دغدغه های شرکت های عمرانی کمک می کنند.

اجزای هیدرولیک

جهت انتقال نیروی موتور به جام از اجزای هیدرولیک بهره می گیرند. روغن های هیدرولیک جدید حافظ آن ها در برابر فرسایش و خوردگی هستند که باعث افزایش طول عمر قطعات لودر کوماتسو می شوند.

همچنین شیرهای فشاری وظیفه خطایابی را در این سیستم ها بهبود می بخشند و آسان تر می کنند. لودرهایی که فرمان هیدرولیک دارند، با بهره گیری از جک های هیدرولیک سبب راحتی و عملکرد مناسب کنترلی رانندگان می شوند.

بیل در لودر = جام

این ابزار امکان تخلیه بار را در ماشین های انتقال مانند کامیون ها آسان می کند زیرا عمل بارگیری و تخلیه در لودرها به فضای مانور زیادی نیاز دارد. برخی لودرها با چرخش در جا مسیر راحت تری را در زمان های گفته شده دارند. با این حال لودر چرخ لاستیکی این ویژگی را ندارد.

دلیل اصلی در طراحی و ایجاد لودرها با ویژگی کمرشکن کاهش فضای مورد نیاز در انجام فرآیندهای تخلیه و بارگیری است. این ابزار در لودرها در حین عملیات در مکان های مختلفی نسبت به لودر قرار می گیرد؛ همچنین چون به منظور جا به جایی خاک ها و سنگ های سخت استفاده می شود، باید جنسی با کیفیت و با دوام داشته باشد.

زیربندی

لودرهای چرخ زنجیری این امکان را دارند که روی زمین سخت و ناهموار به راحتی حرکت کنند؛ پس از مدتی ممکن است قطعات لودر کوماتسو در این بخش نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. همچنین در مدل های چرخ لاستیکی پارگی لاستیک در عبور از روی سطوح با سنگ های تیز ممکن است اتفاق بیافتد؛ بنابراین یکی از بخش های مورد نیاز به لوازم یدکی زیربندی است.

در هنگام خرید قطعات کوماتسو به اصالت جنس و مرغوبیت آن توجه کنید.  

کلام آخر

شرکت کوماتسو از شرکت های تولیدی تجهیزات سنگین در جهان است که سابقه ای طولانی دارد. لودر یکی از محصولات با کیفیت این شرکت به شمار می رود که وظیفه حمل و جا به جایی اجسام سنگین یا کندن خاک را بر عهده دارد.

شرکت های عمرانی و معدنی از این وسیله در انجام پروژه های خود استفاده زیادی می کنند؛ بنابراین ممکن است عوامل مختلفی بر تعویض قطعات لودر کوماتسو تاثیر بگذارند و به عنوان نمونه در لودرهای چرخ زنجیری زیربندی در معرض آسیب های ناشی از عبور در سطوح ناهموار و نا ایمن قرار می گیرد.

همچنین جک های هیدرولیکی قطعات لودر کوماتسو ممکن است پس از مدتی عملکرد اولیه خود را به دلیل عوامل خورنده یا ساینده از دست بدهند که روغن های جدید این مشکل را کمی رفع می کنند.

سایت روت کالا امکان خرید اینترنتی قطعات کوماتسو را برای شرکت های عمرانی و صاحبان تجهیزات راه سازی فراهم کرده است. این سایت نمایندگی ارایه قطعات اصل از برندهای معتبر مانند کوماتسو را برعهده دارد.

اگرقطعات لودر کوماتسو انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *