به نقل از تین نیوز :

چرا باز شدن مرز ایران و ترکیه مهم است؟

رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: بسته بودن مرزی مثل ترکیه فقط به گران‌تر شدن پروازهای این مسیر دامن زده است. نه تنها ایرلاین خارجی، بلکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی که گاهی در مسیر ترکیه پرواز دارند، بلیت‌ها را گران کرده‌اند، قیمت پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی برای مسیر یک‌طرفه استانبول ـ تهران به ۱۰ میلیون تومان هم رسیده است.

چرا باز شدن مرز ایران و ترکیه مهم است؟

تاریخ بازگشایی مرز های هوایی ترکیه و ایران بعد از کرونا ؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرزهای ایران و ترکیه از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا بسته شد. دولت ترکیه قول داده بود مرز هوایی دو کشور از ابتدای ماه آگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز شود، اما این تاریخ پس از چندبار تغییر، به ۱۱ مهرماه موکول شد. با این حال تعلیق‌های مکرر پرواز مستقیم تهران ـ استانبول و افزایش بدهی ایرلاین‌ها به مسافران باعث شد رییس سازمان هواپمایی کشور از مردم بخواهد فعلا بلیت پروازهای ترکیه را نخرند.

رفیعی گفت: بازگشایی مرز ایران و ترکیه به این معنی نیست که قرار است فقط مسافر و گردشگر تردد کند، مردم آن‌قدر مشکلات معیشتی دارند که اگر مرزها هم باز شود سفر گزینه آخر است، مردم کار دارند و ناچارند با این قیمت‌ها سفر کنند. اگر مرزها باز نشود این اتفاق می‌افتد که یک ایرلاین که در آذر و دی‌ماه سال گذشته بلیت مسیر تهران ـ استانبول را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروخت حالا قیمت را تا ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان افزایش دهد. سال گذشته بر اثر رقابت ناسالم بین ایرلاین‌ها قیمت‌ها تا  ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان افت کرده بود، درحالی‌که چارترکننده‌ها هر صندلی را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریده بودند اما وجود رقبای زیاد و صندلی‌های بی‌مشتری، آن‌ها را ناچار کرد بلیت‌های مسیر تهران ـ استانبول را زیر قیمت بفروشند. حالا هم که رقیبی وجود ندارد قیمت‌ها سرسام‌آور شده است.

تاریخ بازگشایی مرز های هوایی ترکیه و ایران بعد از کرونا ؟

وضعیت قیمت های سایر پروازها از ایران به وین ،میلان ،لندن و پاریس در دوران کرونا

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در دیگر مسیرهای بین‌المللی اظهار کرد: قیمت پروازهای اروپایی با هواپیمایی ایران که به وین، میلان، لندن و پاریس انجام می‌شود فقط برای یک طرف از حدود شش میلیون تومان شروع می‌شود و برای مسیر رفت و برگشت به حدود ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. قطر هم تقریبا در این مسیرها با همین قیمت پرواز دارد و نرخ پروازهای هواپیمایی امارات در این مسیر به حدود ۱۸ میلیون تومان می‌رسد، ولی قیمت استانبول واقعا وحشتناک است.

کاربر گرامی شما می توانید برای اطلاع از اخرین اخبار ماشین آلات راهسازی به سایت روت کالا مراجعه کرده و از خدماتی مانند قیمت قطعات راهسازی و فروش آنلاین قطعات راهسازی و سنگین و نیز دنیای از اطلاعات صنعت راهسازی کشور بهرمند شوید و به منابع و اطلاعات به روزی دست یابید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *