جک دو ستون
جک دو ستون

به منظور بلند کردن صحیح خودرو، برای تعویض چرخ یا مداخله آسان در زیر خودرو، داشتن بهترین جک هیدرولیک برای ترکیب سرعت و ایمنی ضروری است. مدل های مختلفی وجود دارد، اما چگونه جک مناسب خود را انتخاب و خریداری می کنید؟ جک هیدرولیک دو ستون که در بسیاری از مواقع مفید است، به شما این امکان را می دهد که خودرو خود را در موقعیت بالایی بالا ببرید و نگه دارید تا بتوانید به راحتی به قطعات مکانیکی واقع در ناحیه چرخ و حتی زیر شاسی دسترسی داشته باشید. اگر قصد تهیه جک را دارید، می توانید بهترین قیمت جک دو ستون هیدرولیک را از کیاصنعت پدیده فرزان دریافت کنید.

کاربرد انواع جک بالابر

با انواع جک بالابر، این امکان را دارید تا چندین کار تعمیر و نگهداری مانند تعویض لنت ترمز، نصب بلبرینگ یا تعویض لاستیک را انجام دهید. جک ‌ها انواع مختلفی دارند و جک ‌هایی که به صورت استاندارد در اکثر خودروها عرضه می ‌شوند، عموماً چندان کاربردی نیستند و در برخی موارد به دلیل ناپایداری، حتی خطرناک نیز خواهند بود.

برخلاف این جک ‌های دستی، جک هیدرولیک در درجه اول پایداری عالی را تضمین می‌ کند و همچنین به شما این امکان را می ‌دهد که ماشین خود را به راحتی در یک موقعیت عالی که خیلی خطرناک نیست بالا ببرید. این نشان‌ دهنده یک مزیت مهم در مقایسه با سایر مدل‌ های جک است.

جک قیچی چیست و چگونه از آن استفاده کنم؟

جک قیچی
جک قیچی

جک قیچی معمولاً همراه با چرخ یدکی در خودرو پیدا می شود. این ارزان‌ ترین و کوچک ‌ترین گزینه موجود است. این دستگاه دسته‌ای دارد که بازوها را از هم جدا می ‌کند و سپس خودرو را بالا می ‌برد. آن را در زیر نقطه جک قرار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا ماشین از روی زمین بلند شود. برای آنکه بتوانید آن را پایین بیاورید، بایستی دسته را در جهت خلاف بپیچید.

جک خرک چه کاربردی دارد؟

جک خرک، گزینه ایمن تر، پایدارتر و سریعتر است و انتخاب مکانیک های حرفه ای است. چرخ های آن به این معنی است که می توانید آن را به راحتی در موقعیت خود بچرخانید، اما قبل از انجام این کار، با اطمینان از بسته بودن دریچه کمکی شروع کنید.

سپس کافی است دسته را قرار داده و پمپ کردن را تا زمانی که به نقطه مورد نظر برسد، ادامه دهید. برای پایین آوردن آن، دستگیره را بیرون بیاورید و دریچه کمکی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود، مراقب باشید این کار را به طور پیوسته انجام دهید تا ماشین به آرامی پایین بیاید.

جک لوزی چگونه کار می کند؟

این جک تقریباً مانند جک خرک کار می کند و از نیروی هیدرولیک برای بلند کردن اتومبیل استفاده می نماید. این مزیت کوچکتر بودن و نگهداری آسان تر از چرخ دستی را دارد. بنابراین، ممکن است بتوانید آن را در صندوق عقب ماشین خود حمل کنید.

هنگام کار با این دستگاه، همانند جک خرک، مطمئن شوید که دریچه کمکی بسته است، سپس پیچ بالای جک را به مقدار صحیح باز کنید. آن را در زیر نقطه جک قرار داده، دسته را وارد و پمپ کنید تا ماشین بالا بیاید. دوباره آن را مانند جک خرک پایین بیاورید.

هنگام خرید انواع جک بالابر به چه نکاتی باید توجه کنید

چه نیاز به بلند کردن یک ماشین کلاسیک یا یک کامیون 60 تنی یا حتی یک اتوبوس داشته باشید، برای کار سریع و ایمن، باید تجهیزات مناسبی در اختیار بگیرید. در اینجا راهنمای 6 مرحله ای برای انتخاب درست انواع جک بالابر آورده شده است:

مرحله 1: نوع وسیله نقلیه را که باید بلند کنید، مشخص نمایید.

برای دانستن ظرفیت بالابری مورد نیاز، وزن وسایل نقلیه ای را که روی آن کار می کنید، بررسی نمایید. جک های مختلفی را با ظرفیت های متفاوت خواهید یافت:

  1. برای وسایل نقلیه سبک (خودروهای سواری، SUV، وانت) از جک با ظرفیت بالابری بین 2 تا 3 تن استفاده کنید.
  2. برای وسایل نقلیه سنگین (کامیون، اتوبوس، وسایل نقلیه کشاورزی و ساختمانی)، از جک هیدرولیک با ظرفیت بالابری استفاده کنید که بسته به سازنده و مدل می تواند از 30 تن تا 100 تن متغیر باشد.

نکته مهمی که باید در مورد ظرفیت بالابر بدانید این است که ظرفیت بالابری جک هیدرولیک، هوا برای هر مرحله بالابری متفاوت است. برای جک هیدرولیک 50 تنی، بسته به ارتفاع بالابری مورد نیاز، ظرفیت بین 15 تا 50 تن متغیر است.

این در حالی است که هنگام استفاده از جک هیدرولیک، 100٪ وزن خودرو را بلند نمی کنید، بلکه بین 1/4 تا 1/2 وسیله نقلیه (مثلاً برای تعویض چرخ های جلو) را بلند می نمایید. بر این اساس تجهیزات خود را انتخاب کنید.

مرحله 2: اطمینان حاصل کنید که جک هیدرولیک شما با ارتفاع مورد نیاز مطابقت دارد.

این یک واقعیت است که فضای کار آزاد زیر وسایل نقلیه هر روز کوچکتر می شود. به همین دلیل است که اکنون می ‌توانید جک ‌های هیدرولیک هوای فشرده ‌تری را پیدا کنید که می ‌توانند در کوچک ‌ترین قسمت ‌ها جا شوند.

برخی دیگر از جک‌های هیدرولیک دارای بخش اضافه هستند که به شما امکان می ‌دهند حداکثر ارتفاع را برای کاربردهای خاص افزایش دهید.

مرحله 3: فشار هوای موجود را بررسی کنید.

قبل از خرید تجهیزات خود، اطمینان حاصل کنید که فشار موجود دستگاه، الزامات را پوشش می دهد. این اطلاعات توسط سازنده ارائه شده است. می توانید آن را در دفترچه مشخصات فنی بیابید.

مرحله 4: نحوه استفاده خود را شناسایی نمایید.

آیا شما یک کارگر سیار هستید؟ آیا باید هر روز جک خود را در وانت بارگیری کنید؟ اگر چنین است، نگاهی به اندازه، وزن و ویژگی های حمل و نقل آسان، مانند دسته حمل بیاندازید. آنها پارامترهایی هستند که تفاوت عملکرد را برای کارهای روزمره شما ایجاد می کنند.

مرحله 5: کیفیت محصول را ارزیابی کنید.

کیفیت و دوام دستگاه، بسیار مهم است. این برای اطمینان از ایمنی و قادر ساختن شما برای انجام کار است. لازم است که جک خود را از یک برند معتبر همچون کیاصنعت پدیده فرزان، خریداری کنید تا مطمئن شوید، دارای طول عمر مفیدی است. ضمن آنکه قیمت جک بالابر هیدرولیک نیز در این فروشگاه معتبر، مناسب است.

مرحله 6: ارگونومی را تست کنید.

ارگونومی جک، شما را قادر می سازد هوشمندانه ترین انتخاب را انجام دهید. قرار دادن جک در زیر خودرو چقدر آسان است؟ به طول دسته و اندازه چرخ نگاه نمایید. کار با آن چقدر ساده است؟ این موارد مهمی است که هنگام خرید انواع جک باید در نظر داشته باشید.

جک چهار ستون
جک چهار ستون

کیاصنعت پدیده فرزان ارائه دهنده با کیفیت ترین جک های بالابر

در صورتی که قصد خرید انواع جک بالابر مانند جک دو ستون، جک چهار ستون و جک قیچی را دارید، می توانید ضمن دریافت اطلاعاتی مفید از کارشناسان کیاصنعت پدیده فرزان، بهترین قیمت جک دو ستون در کیاصنعت پدیده فرزان و قیمت جک بالابر هیدرولیک و دیگر بالابرهای صنعتی را سوال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *