دیزل ژنراتور به زبان ساده : دیزل ژنراتورها شکل ها و مدل های مختلفی دارند و کاربرد های بسیار متفاوتی نیزدارند . برای مثال یک دیزل ژنراتور صنعتی بسیار متفاوت تر از یک دیزل ژنراتور خانگی است.از نظر میزان تولید برق و یا عملکرد و کارایی.

با این وجود تمامی دیزل ژنراتورها در یک موضوع مشترک هستند و آن تامین انرژی مورد نیاز الکتریکی در هر زمان ، مکان و به صورت اضطراری .

برای نمونه، زمان پیک مصرف برق یا بر روی دکل های حفاری برای استخراج نفت یا گاز که نیارمند نیروی برق هستیم و یا در یک پیک نیک خانوادگی دوراز خانه ما نیازمند دیزل ژنراتورها و انرژی برقی آنها خواهیم بود .

این روزها با پیشرفت هر چه بیشتر در زمینه ژنراتورها ما شاهد محصولاتی هستیم که دوست دار محیط زیست هستند و همچنین آلودگی صوتی کمتری را تولید می کنند و این مزیت بسیار بزرگی است .

دیزل ژنراتور صنعتی کامینز
دیزل ژنراتور صنعتی کامینز

تاریخچه دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتور توسط دو مخترع به جهان عرضه شد . یکی از آنها اولین مخترع ژنراتور مایکل فارادی بود و دیگری خالق موتور دیزل رودلف دیزل بود.

اولین دیزل ژنراتور
اولین دیزل ژنراتور

مایکل فارادی فرد بسیار خجالتی و کنجکاو بود و به مفهوم انرژی و نیرو علاقه زیادی داشت و این علاقه در کل زندگی او ادامه داشت و سرانجام به یک شیمی دان و فیزیکدان مشهور تبدیل شد.

او دو قطعه سیم را با استفاده از یک تماس کشویی به دیسک مسی متصل کرد. وی دیسک را از طریق قطب های یک آهنربا چرخاند و توانست جریان مستقیم مداوم ایجاد کند.

این اولین مولد زمان بود. این گروه از آزمایشات منجر به تولید ژنراتور انقلابی شد که امروزه می شناسیم.

با این وجود دیزل ژنراتور پیشرفت خود را مدیون مخترع رودلف دیزل است. وی کار خود را به عنوان مهندس یخچال آغاز کرد و سرانجام خود را در حال کار بر روی بسیاری از طراحی های موتور گرمایی دید.

این اتصال موتور دیزل وی با ژنراتور است که منجر به شکل گیری دیزل ژنراتور می شود که امروزه ما آن را می شناسیم.

طراحی وی بسیار بزرگ و بسیار سنگین بود و بیشتر در کاربردهای صنعتی به عنوان مولد مورد استفاده قرار گرفت.

نحوء عملکرد دیزل ژنراتورها

در دیزل ژنراتورها برای تولید نیروی الکتریکی از موتور دیزل به همراه ژنراتور الکتریکی استفاده می شود. موتور دیزلی نوعی موتور احتراق داخلی به حساب می آید

وهمچنین یک موتور احتراق فشاری است که سوخت موتور دیزل با قرار دادن ناگهانی آن در معرض دما و فشار حاوی اکسیژن مشتعل می سازد.

انواع دیزل ژنراتور ها

دیزل ژنراتروها انواع مختلفی دارند که هر کدام براساس یک کارکرد خاص طراحی شدن شاید جزو سوخت های سبز به حساب نمی آیند ولی بسیار پر کاربرد و با اهمیت هستند زیرا می توانند انرژی مورد نیاز را در زمان های اضطراری تامین نمایند .

در ادامه به انواع دیزل ژنراتورها اشاره می نماییم تا شما را بیشتر با این مدل از موتورهای دیزلی آشنا کنیم . دیزل ژنراتور خانگی ، دیزل ژنراتور گازی ، دیزل ژنراتور خورشیدی ، دیزل ژنراتور صنعتی ، دیزل ژنراتور بنزینی ،دیزل ژنراتور اینورتر .

شما کاربر گرامی می توانید برای تهیه قطعات موتوری دیزل ژنراتورها به وب سایت روت کالا مراجعه کرده و از خدماتی مانند خرید آنلاین ، پشتیبانی تمام وقت و ارسال رایگان بهرمند شوید.

گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *