معرفی انواع دیزل ژنراتور : دیزل ژنراتورها زمانی به کار می آیند که شما دچار قطعی برق می شوید . به خصوص در فصل تابستان .یا اینکه شما کسب و کاری دارید که قطعی ناگهانی برق منجر به آسیب جدی به شغلتان می شود. با وجود انواع دیزل ژنراتورها در بازار شما می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

در این مقاله ما به هفت مدل دیزل ژنراتور اشاره خواهیم کرد و تمامی شرایط و مزایای آن را مورد بررسی قرارخواهیم داد .

دیزل ژنراتور چیست ؟

موتور دیزلی نوعی موتور احتراق داخلی است. به طور خاص ، یک موتور احتراق فشاری است. سوخت موتور دیزل با قراردادن ناگهانی آن در معرض دما و فشار بالای گاز حاوی اکسیژن ، مشتعل می شود. این فرآیند را رودولف دیزل ، در سال 1892 اختراع كرد و به عنوان چرخه دیزل شناخته می شود

رودولف دیزل ، شیمی دان و فیزیکدان انگلیسی بود. دستگاهی که وی استفاده می کرد بسیار ساده بود و از آهن ربا ، سیم پیچ سیم و لوله ای ساخته شده بود .و این اختراع آغار انقلابی بزرگ در تامین انرژی بود .

شاید نتوان به دیزل ژنراتورها به عنوان سوخت جایگزین نگاه کرد ولی در بیشتر اوقات بسیار کمک رسان هستند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد . درادامه به تعدادی دیزل ژنراتور اشاره خواهیم کردم و به طور اختصاری به بررسی و تحلیل آنها خواهیم پرداخت .

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید :

دیزل ژنراتور و بازار جهانی

دیزل ژنراتور صنعتی 3616 کاترپیلار هر آنچه که باید در مورد آن بدانید ؟

دیزل ژنراتور خانگی :

دیزل ژنراتور خانگی
دیزل ژنراتور خانگی

دیزل ژنراتور خانگی که از طریق سوخت دیزل کار می کند ، یکی از کم خطر ترین منابع سوخت است. این ژنراتور برای تولید انرژی الکتریکی از ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی بهره می برد .

اکثر موتورهای احتراق فشرده سازی دیزلی اساساً به گونه ای طراحی شده اند که به بهترین وجه با سوخت دیزلی کار میکنند .

دیزل ژنراتور خانگی به دلیل دوام ، سطح هزینه تعمیر و نگهداری پایین و طول عمر فوق العاده مشهور هستند. از آنجا که سوخت دیزل در مقایسه با بنزین بسیار خنک تر می سوزد ، گرما و فشار بیش از حد موتور را بسیار کاهش می دهد.

این ژنراتورها همچنین بسیار کارآمد بوده و از نظر تولید نیرو دارای تراکم انرژی بالاتری هستند .

تا زمانی که به خوبی نگهداری شده و به درستی تعمیر و نگه داری شوند ، احتمالاً برای مدت طولانی عمر خواهند کرد و برای شما هزینه بر نخواهند بود .

فواید :

طول عمر بالایی دارند و به راحتی در محیط های سرد کار می کنند .

مشکلات :

گازهای گلخانه ای زیادی را منتشر می کند و دوست دار محیط زیست نیستند.

دیزل ژنراتور گازی :

دیزل ژنراتور گازی
دیزل ژنراتور گازی

دیزل ژنراتور گازی یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین ابزارهای تولید برق ه حساب می آید. دیزل ژنراتور های گازی مانند انواع دیگر ژنراتورها کار می کنند. آنها برای تولید انرژی از گاز مایع یا پروپان استفاده می کنند. بهترین نکته در مورد گاز طبیعی این است که می توان آن را خیلی راحت در مخازن ذخیره کرد .

گاز طبیعی منبعی است که به راحتی در دسترس است سوخت این ژنراتورها به سختی تمام می شود ، زیرا خطوط گاز طبیعی اگر به محل نصب ژنراتور برسد این ژنراتور همیشه سوخت خواهد داشت .

برخی از مهمترین دلایل ایجاد محبوبیت در مولدهای گاز طبیعی عبارتند از: ارزان بودن گاز در مقایسه با سایر سوختهای غیر تجدید پذیر ، میزان تمیز بودن آن – یکی از تمیزترین سوختهای فسیلی است و این باعث کاهش هزینه های خانواده خواهد شد.

فواید :

بسیار بی سر و صدا و مزاحمت بسیار کمی ایجاد می کنند.

بدون تولید مواد زائد زیاد بسیار سالم می سوزد .

مشکلات :

ماندگاری آنها به اندازه دیزل ژنراتورهای دیگر نیست .

دیزل ژنراتور بنزینی :

دیزل ژنراتور بنزینی
دیزل ژنراتور بنزینی

دیزل ژنراتور بنزینی احتمالاً متداول ترین در بین انواع ژنراتورها هستند. دلیل اصلی مشترک و محبوبیت آنها این است که انرژی بنزین همیشه به راحتی در دسترس است . که باعث می شود هزینه های این ژنراتور کاهش بیابد .

این ژنراتورها معمولاً در اندازه های کوچک در دسترس هستند ، که آنها را قابل حمل می کند. منتها قابل حمل بودن ، مزیت بارز آنها نسبت به انواع دیگر ژنراتورها است.

موارد استفاده از این ژنراتور در منزل ، کمپینگ و موارد دیگر می باشد .ولی نیازمند به تعمیر و نگهداری زیاد و تقریباً منظم است .

اگر به انرژی زیادی نیاز ندارید ، ژنراتورهای بنزین بهترین انتخاب هستند. اگر لازم است یکی را در خانه خود نصب کنید ، بهتر است سراغ ژنراتور بنزین آماده به کار بروید. آنها پتانسیل تأمین بازدهی بالایی را دارند

فواید :
به راحتی قابل حمل هستند .

مشکلات :

آلایندگی نسبتاً بالایی دارند .
سر و صدای ناخواسته و صداهای آزار دهنده زیادی ایجاد می کنند.
در دمای سرد خوب عمل نمی کنند .

دیزل ژنراتور پشتیبان :

دیزل ژنراتور پشتیبان
دیزل ژنراتور پشتیبان


دیزل ژنراتورهای پشتیبان با “سیستم های برق اضطراری” شناخته می شوند ، یک سیستم الکتریکی است که به طور خودکار کار می کند. این ژنراتورها ممکن است با گازوئیل یا گاز کار کنند و مخزن خارجی بزرگی دارند که حداقل 48 ساعت قبل از نیاز به سوخت گیری آن را می توان تامین ساخت .

برخی از ویژگی های اصلی ژنراتورهای پشتیبان عبارتند از: عملکرد خودکار ، حفاظت دائمی از انرژی و استفاده از موتور احتراق داخلی.

دیزل ژنراتور پشتیبان دارای دو جزاصلی هستند که عبارتند از: ژنراتور پشتیبان و سوئیچ انتقال خودکار. این ژنراتورها فقط در عرض چند ثانیه توانایی تشخیص اتلاف برق را دارند و تقریباً بلافاصله پاسخ می دهند و این باعث جلو گیری از اتلاف انرژی می شود .

برخی از کاربردهای متداول دیزل ژنراتور پشتیبان در سیستم های ایمنی آسانسورها ، سیستم های حفاظت در برابر آتش ، سیستم روشنایی و تجهیزات پشتیبانی و پزشکی است.

فواید :
جریان مداوم برق را تضمین می کنند ، که در صورت نیاز به رفع دائمی کمبود برق بسیار مفید است.

مشکلات :

واقعاً پرهزینه هستند ،آنها به تعمیر و نگهداری کامل و منظم نیاز دارند – بدون آنها ، موتور می تواند از کار بیفتد.

ژنراتورهای خورشیدی:

دیزل ژنراتور خورشیدی
دیزل ژنراتور خورشیدی


این ژنراتورها با توجه به چگونگی استفاده از انرژی تابش خورشید برای تأمین انرژی بسیار جالب هستند. انرژی خورشیدی بدون شک یکی از ساده ترین اشکال انرژی است که می توان در اطراف ما یافت شود .

ژنراتورهای خورشیدی در درجه اول با استفاده از صفحات خورشیدی برای جذب انرژی از خورشید استفاده می کنند .

سپس از این انرژی برای شارژ باتری در ژنراتور استفاده می شود و شارژ ذخیره شده در این باتری برای تولید برق استفاده می شود. از آنجا که اکثر لوازم خانگی در زمان امروز از جریان متناوب استفاده می کنند ، با این روش می توانند برق متناوب را تامین نمایند .

نکته مهمی که باید در مورد مولد های خورشیدی بدانید ، مدت زمانی است که برای شارژ کامل نیاز دارند. شارژ کامل برای این ژنراتورها تقریباً هشت ساعت نور مستقیم خورشید می باشد .

فواید :

هیچ صدای مزاحمی ایجاد نمی کنند.
آنها برای حداقل نیازهای الکتریکی بسیار عالی هستند.


مشکلات :

آنها از نظر شارژ باتری تا ظرفیت کامل بسیار کند عمل می کنند.
در مقایسه با ژنراتورهای دارای سوخت ، آنها واقعاً گران هستند.


دیزل ژنراتور اینورتر:

دیزل ژنراتور اینورتر
دیزل ژنراتور اینورتر

از ژنراتورها همیشه به عنوان ابزار برقی بزرگ و حجیم یاد می شود. با این حال ، با اختراع ژنراتورهای اینورتر ، این عقیده تغییر کرد این مدل ژنراتورها از موتوری استفاده می کنند که به یک دینام متصل است و در نتیجه آن ، برق متناوب (جریان متناوب) تولید می کند. سپس این برق متناوب توسط این ژنراتورها با کمک یکسوساز به برق DC (جریان مستقیم) تبدیل می شود.

در مقایسه با ژنراتورهای معمولی ، ژنراتورهای اینورتر مزایای بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهند.درمعرفی انواع دیزل ژنراتور ، آنها فوق العاده ساکت هستند و همچنین 20 درصد مصرف سوخت کمتری دارند و نوعی برق تولید می کنند که استفاده از آن برای وسایل و تجهیزات حساس الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ ایمن است.

برخی از مشخصات اصلی ژنراتورهای اینورتر شامل استفاده از آهن ربا های پیشرفته و مدارهای الکترونیکی پیشرفته است. این ژنراتورها برای تولید برق از سه مرحله اصلی عبور می کنند. اولاً ، آنها AC را خارج می کنند و پس از آن آن را به DC تبدیل می کنند ، و در آخر ، آن را دوباره به AC تبدیل می کنند.

از ویژگی های بسیار خوب ژنراتورهای اینورتر این است که دور موتور آنها با توجه به میزان نیرو که باید استفاده شود ، خود را تنظیم می کند. این باعث می شود تا از نظر انرژی بسیار کارآمد باشد .

ژنراتورهای اینورتر در ابتدا برای ماهیگیران ، شکارچیان و اردوگاه ها به بازار عرضه می شدند تا به آنها کمک کنند تا راحتی خانه را به فضای بیرون بیاورند.

پس از آن ، این ژنراتورها به محبوبیت قابل توجهی در صنعت ساخت و ساز دست یافتند زیرا آنها به کارگران کمک می کردند تا در شیفت های طولانی کار کنند بدون اینکه مزاحمت صدایی داشته باشند .

فواید :

طول عمر بیشتر و صدای کمترهمچنین حداکثر عملکرد را دارند.

مشکلات :

آنها در مقایسه با یک ژنراتور قابل حمل ، سنگین وزن تر هستند .
آنها به اندازه کافی قدرت ندارند که برق ماشین آلات سنگین یا خانه های بزرگ را تامین کنند.

در زمان خرید ژنراتورها دقت و زمان لازم را صرف کنید زیرا هرکدام دارای مزایا و معایبی است ولی مهم این است که دقیقا برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد در زمان انتخاب هر نوع دیزل ژنراتور حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و بدون اطلاعات درست ومناسب دست به خرید نزنید .

همانطور که اشاره شد ما به معرفی انواع دیزل ژنراتور پرداختیم شما کاربر گرامی می توانید برای تهیه قطعات موتورهای دیزل ژنراتورها به وب سایت روت کالا مراجعه کرده و از خدماتی مانند خرید آنلاین ، پشتیبانی تمام وقت و ارسال رایگان بهرمند شوید

گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *