طرز کار لودرها :

لودر،این محبوب ترین دستگاه ماشین آلات راهسازی که همه ما هرچند بسیار کم آن را در عملیات عمرانی یا در محل زندگیمان دیده ایم . دستگاهی که از زمان اختراعش ، انقلاب عظیمی در عمران و آبادی کشورها به پا کرده است و هنوز نیز جایگاه بسیار محکمی در میان پروژه های عمرانی دارد و اولین لودر را شرکت کاترپیلار به بازار معرفی کرد . در این مقاله سعی داریم نگاهی کوتاه بیندازیم به طرز کار لودرها یکی پیش از عملیات عمرانی و دیگری در زمان عملیات عمرانی . اینکه می بایست چه نکاتی را رعایت کنیم و در مورد چه مواردی اطلاع داشته باشیم .

 نکات مهم قبل از شروع به کار لودر در عملیات عمرانی

  • بررسی سطح روغن در دستگاه

در بررسی طرز کار لودرها سطح روغن دستگاه برای هر دستگاه داری بسیار مهم است و موتور دستگاه شما را از هرگونه خرابی نجات میدهد پس یکی از مهم ترین کارهایی که می بایست یک اپراتور آن را انجام دهد قبل از شروع عملیات بررسی سطح روغن دستگاه است .

  • بررسی سیستم انتقال و خنک سازی

بررسی سیستم انتقال مربوط به سوخت رسانی درست وبه موقع به موتور می شود . و همچنین روغن رادیاتور یکی از مهم ترین چک لیست ها را برای شروع به کار با دستگاه می باشد .

رادیاتور لودر
  • بررسی پیچ های موجود در دستگاه

کفشک ها و پیچ ها نقش بسیار مهمی در بهروری بهتر ماشین آلات راهسازی بازی می کنن و می بایست همیشه تمیز نگه داشته شوند تا طول عمر آنها افزایش یابد بنابراین چک کردن هر روز آن کمک بسیاری خواهد کرد تا دستگاه شما به طور مداوم خوب کارکند .

پیچ و کفشک لودر
  • قبل از شروع همیشه کتابچه راهنما را بخوانید.

وقتی دستگاه لودر خود را برای اولین بار قرار است راه اندازی کنید یکی از ضروری ترین کارها چک کردن و مطالعه کردن کتابچه راهنما است . و همچینین در زمان اخطاردادن دستگاه حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم درست تری بگیرید .

  • ستون فرمان و صندلی راننده را تنظیم کنید .

راحتی راننده یکی از مهم ترین الویت های تمام کمپانی های به روز جهان است مانند کمپانی های کاترپیلار ، کوماتسو ، هیوندا ، ولوو و غیره . به همین دلیل در مورد اتاق فرمان راننده تجهیزات خاصی قرار گرفته که باید بدان توجه داشت .

از کمربند ایمنی هنگام کار با دستگاه استفاده کنید .

یکی از ضروری ترین کارهایی که اپراتور ها در زمان انجام عملیات عمرانی می بایست انجام دهند . بستن کمربند ایمنی می باشد. همانطور که می دانید پروژه های عمرانی در مکان های بسیار صعب العبور و خطرناک قرار دارد و ایمنی در کار مهم ترین الویت است .

  • مطمئن شوید که ترمزها ، بوق و چراغ ها را روشن می کنند

آنچه که می تواند رانندگی با دستگاه را برای شما ایمن کند . بررسی تمام نکات به خصوص در مورد ایمنی فنی دستگاه حتما توجه داشته باشید . ترمزهای شما درست کار می کند و همچنین از سالم بودن چراغ ها مطمئن شوید . تا بتوانید رانندگی ایمنی را داشته باشید .

  • دنده در موقعیت خنثی قرار داشته باشد و در حدود پنج دقیقه دستگاه را گرم کنید .

این مسئله را بیشتر اپراتورهای حرفه ای می دانند که حتما باید به مدت پنج دقیقه دستگاه به عبارت عامیانه گرم شود و بعد شروع به حرکت کنید . آنچه حائز اهمیت است این امر باعث میشود شما به موتور دستگاه اجازه بازیابی بدهید و این باعث عملکرد بهتر دستگاه خواهد شد .

  • به صفحه نمایشگر توجه داشته باشید تا فشار روغن را نشان دهد و در صورت پایین بودن فشار روغن آن را دوباره روشن و خاموش کنید .
  • به هیچ عنوان اجازه ندهید فرد دیگری وارد کابین اپراتور یا راننده شود .

یکی از نکات ضروری ومهم برای اپراتورهای ماشین آلات راهسازی همین نکته است که به دلیلی اجازه ورود افراد را به کابین ندهند . بدان علت که بیشتر ماشین آلات راهسازی در مکان های بسیار پر خطر کار میکنن و همچنین هیچ مکانی برای فرد دیگری در کابین ها مشخص نشده است .

کاربر گرامی برای دست یابی به اطلاعات بیشتر در زمینه طرز کار لودر می توانید بر روی طرز کار لودر چگونه است ؟ کلیک کنید تا بتوانید اطلاعت جامع تری را کسب کنید .

 یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان ماشین آلات سنگین و یا مهندسان و دستگاه داران تامین قطعات ماشین آلات سنگین می باشد وآن به صورت بی واسطه ،سریع ، ارزان و در انتها مقرون به صرفه شما به راحتی می توانید از طریق پلت فرم روت کالاوسایت روت کالا به تمامی خدمات که بدان اشاره شد دسترسی یابید

تامین قطعات یدکی انواع لودر ها و آن هم از یک کانال امن و ارزان یکی از مهم ترین اهداف هر مشتری می باشد که می تواند با سایت روت کالا به این مهم دست یابد .

گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *