غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی : انجام پروژه و عملیات راهسازی امروزه اغلب با ماشین آلات راهسازی صورت می گیرد. در دنیای ماشین آلات راهسازی تعداد بی شماری از ماشین ها با مدل های متفاوت وجود دارد؛ اما در این بین، ماشین آلات راهسازی رکورددارانی نیز هستند که جثه بسیار بزرگ و غول پیکری دارند.

غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی

غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی از نیازمندی های پروژه های بزرگ محسوب می شوند. به عبارتی عملیات راهسازی بزرگ که باید در مدت زمان مشخصی به اتمام برسد؛ به ماشین آلات راهسازی غول پیکر نیاز دارند. از این جهت که استفاده از آن سرعت کار را بالا می برد.

اطلاع از این نکته حائز اهمیت است که استفاده از ماشین آلات راهسازی غول پیکر منجر به کاهش هزینه های پروژه نیز می شود. به همین سبب اکثر شرکت های راهسازی جهت صرفه جویی در هزینه ها به دنبال خرید ماشین آلات راهسازی غول پیکر هستند. اما به دست آوردن اطلاعات کافی در ارتباط با انواع آن ها کمی دشوار است و به تخصص نیاز دارد.

قطعات ماشین آلات راهسازی بزرگ و غول پیکر از جمله مواردی است که هنگام خرید آن باید در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی چند مورد از غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی می پردازیم.

 ۶ مورد از غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی موجود در جهان

به دست آوردن اطلاعات و آگاهی نسبت به انواع ماشین آلات غول پیکر راهسازی کمی دشوار است. به همین سبب در صورت عدم تخصص باید زمان کافی جهت کسب آگاهی از آن اختصاص دهید. از این رو در ادامه ۶ مورد از ماشین آلات غول پیکر راهسازی به شما معرفی می شود.

بزرگترین بیل مکانیکی جهان لیبهر ۹۸۰۰

بیل مکانیکی لیبهر ۹۸۰۰  از بزرگ ترین بیل مکانیکی های جهان محسوب می شود. این مدل بیل مکانیکی دارای دو موتور ۱۶ سیلندر است که قدرتی معادل با ۴ برابر یک ماشین سواری معمولی دارد. این بیل مکانیکی غول پیکر ۲۵متر طول، ۱۰متر ارتفاع و ۸ متر عرض دارد. از این رو جز غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی محسوب می شود.

جالب است بدانید که این مدل بیل مکانیکی قابلیت حمل ۸۰ تن بار را دارد. بیل مکانیکی لیبهر ۹۸۰۰ چالش برانگیزترین پروژه ها را انجام می دهد. نکته بسیار جالب توجه این مدل بیل مکانیکی، مصرف بسیار اندک سوخت در مقابل قدرت بیشتر آن است. همچنین ایمنی قابل توجهی که در این مدل وجود دارد؛ باعث شده است که افراد زیادی این ماشین را از نظر ایمنی تایید کنند.

 لیبهر ۹۸۰۰
لیبهر ۹۸۰۰

بزرگترین کامیون کمپرسی Belaz 75710

این هیولا به طور کلی و بدون هیچ گونه باری ۳۶۰ تن وزن دارد. این کامیون دارای دو موتور ۱۶ سیلندر است که در صورت عدم بارگیری، شما قادر به استفاده از آن تنها با یک موتور هستید. آگاهی نسبت به این نکته نیز حائز اهمیت است که در صورت افزایش بار این کامیون کمپرسی به افزایش باد تایرها نیاز دارد.

این مدل کامیون کمپرسی دارای ۲۰ متر طول، ۱۰ متر عرض و ۸ متر ارتفاع است. هنگام بارگیری باید این نکته را در نظر بگیرید که توزیع بار در قاب کامیون کمپرسی باید  یکنواخت و مساوی انجام شود. لازم به ذکر است که این مدل کامیون کمپرسی قابلیت حمل ۴۶۰ تن بار را دارد. به همین سبب از جمله غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی به شمار می رود.

  کامیون کمپرسی Belaz 75710
کامیون کمپرسی Belaz 75710

بزرگترین لودر Letourneau L2350

لودر L2350  از جمله غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی جهان محسوب می شود که به دلیل رکورد مناسب بین لودرها در گینس به ثبت رسیده است. لودر L2350  ۲۶۰ تن وزن دارد. این لودر جهت بارگیری کامیون ها با ظرفیت ۴۰۰ تنی کاربرد دارد. لازم به ذکر است که بیل این لودر ظرفیت ۷۰ تنی و حجم ۴۰ متری جهت بارگیری دارد.

همچنین دارای سیستم درایو جدید با قدرت احیا است. بدین معنا که در صورت ایجاد هرگونه خرابی در سیستم برقی لودر، این سیستم درایو برق مورد نیاز را احیا می کند. لودر L2350   دارای ۲۰ متر طول، ۶ متر ارتفاع و ۶ متر عرض است. این لودر راندمان مصرف سوخت قابل توجهی دارد. به عبارتی سیستم درایو جدید لودر کلید اصلی مصرف سوخت بهینه این مدل لودر است.

  لودر Letourneau L2350
لودر Letourneau L2350

بزرگترین تراکتور Big Bud 747

تراکتور Big Bud 747 از جمله غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی به شمار می رود. همچنین بیگ باد بزرگ ترین تراکتور در دنیا است  که ابعادی دو برابر تراکتورهای معمولی دارد. قدمت این تراکتور به بیش از ۴۰ سال پیش باز می گردد. لازم به ذکر است که قدرت موتور این تراکتور پس از گذشت چند سال در نهایت به ۹۰۰ اسب بخار افزایش یافت. این تراکتور دارای ۸ متر طول، ۴متر ارتفاع، ۴ متر عرض و۴۵ تن است.

  تراکتور Big Bud 747
تراکتور Big Bud 747

بزرگترین شاول کابلی  P&H 4100 XPB

شاول کابلی با ۱۶متر طول، ۱۵ متر عرض، ۱۵ متر ارتفاع، دارای وزن خارق العاده ۱۵۳۶ تن است. به همین سبب از جمله غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی محسوب می شود. این شاول دارای بیل ۶۷ متر مکعبی با ظرفیت ۱۱۰ تن است.

لازم به ذکر است که شاول کابلی با شاول هیدرولیکی در نوع اتصال بیل تفاوت دارند. بدین معنا که در شاول کابلی بیل توسط کابل ها و بازوهای عظیمی حرکت می کند. این شاول قابلیت بارگیری سه کامیون با ظرفیت ۴۰۰ تن را دارد.

  شاول کابلی  P&H 4100 XPB
شاول کابلی  P&H 4100 XPB

بزرگترین ماشین حفاری Takraf Bagger 293

این ماشین حفاری دارای  بیل چرخشی عظیمی است. به عبارتی ۱۸ بیل که بر یک چرخ گردان متصل می شود. همچنین این ماشین حفاری دارای ۲۲۵متر طول، ۹۶ متر ارتفاع و ۱۴۲۰۰ تن وزن است. از این ماشین جهت حفاری های عظیم و زمان بر استفاده می شود.

هر یک از بیل های این ماشین حفاری ۱۵ متر مکعب ظرفیت دارد. بدین معنا که ظرفیت کلی بیل  این ماشین حفاری ۲۷۰ متر مکعب است. به طور کلی شما در طول یک روز قادر به ۲۴۰ هزار متر مکعب خاکبرداری هستید. از همین رو جز غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی در دنیا محسوب می شود.

 ماشین حفاری Takraf Bagger 293
ماشین حفاری Takraf Bagger 293

نتیجه گیری

خرید ماشین آلات راهسازی غول پیکر از نیازمندی های هر پروژه بزرگ و زمانبر است. از این رو که در کوتاه ترین زمان ممکن و با صرفه جویی در هزینه ها، شرکت ها قادر به تکمیل پروژه ها و عملیات راهسازی هستند. اما نکته بسیار قابل توجه، خرید و تهیه قطعات ماشین آلات راهسازی غول پیکر است.

بدین معنا که تهیه و خرید قطعات ماشین آلات راهسازی کمی دشوار به نظر می رسد. زیرا تمامی اطلاعات لازم را باید در ارتباط با ماشین آلات راهسازی مورد نظر به دست آورید؛  سپس نسبت به خرید قطعات خصوصا خرید قطعات غول پیکرترین ماشین آلات راهسازی اقدام کنید.

امروزه خرید ماشین آلات راهسازی و قطعات آن ها به صورت غیر حضوری و از طریق سایت های فروشگاهی متخصص امکان پذیر است. در این رابطه باید بدانید که سایت فروشگاهی روت کالا از جمله سایت های متخصص در زمینه ماشین آلات راهسازی محسوب می شود. همچنین که از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین سایت ها در این زمینه است.

اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

whatsApp: 0912 150 34 86

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *