ماشین آلات راهسازی ایرانی : جاده ها حیات یک کشور و ستون اصلی توسعه آن هستند. جاده ها حرکت مردم و انتقال کالاها را در سراسر کشور تسهیل می کنند. بنابراین به طور مستقیم بر معیشت میلیون ها نفر در سراسر کشور تاثیر می گذارند. همانطور که می دانید؛ ساخت جاده ها در مراحل مختلفی همچون خردکردن مصالح، فشردهکردن مصالح، آماده سازی بتن و آسفالت وغیره انجام می شود.

 ماشین آلات راهسازی ایرانی

در این بین خرید ماشین آلات راهسازی و استفاده از آن ها به منظور تسهیل فرایند ساخت جاده و تعمیرات آن الزامی است. در این مقاله به بررسی ماشین آلات راهسازی ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت و در نهایت، یک پیشنهاد ویژه جهت خرید ماشین آلات راهسازی برای شما خواهیم داشت.

اهمیت شناخت ماشین آلات راهسازی

از آن جایی که ساخت جاده و ساختمان کارایی فراوانی در زیبایی و اهمیت زیادی در برقراری ارتباطات یک کشور با کشور های دیگر دارد؛ شناخت بهترین ماشین آلات جهت ساخت و توسعه راه ها و جاده ها ضروری است. از طرفی دیگر، یکی از دغدغه های اصلی سازندگان راه و ساختمان خرید ماشین آلات راهسازی و خرید قطعات راهسازی است. سایت روت کالا اولین فروشگاه اینترنتی قطعات ماشین آلات راهسازی ایرانی است که کالاهای موجود را به صورت تخصصی به فروش می رساند.

انواع ماشین آلات راهسازی

به صورت کلی، ماشین آلات راهسازی ایرانی یا خارجی به دو دسته ماشین آلات راهسازی سنگین و ماشین آلات راهسازی سبک تقسیم می شوند. فارغ از سبک یا سنگین بودن ماشین آلات، در ادامه سعی می کنیم که مهم ترین ماشین آلات و قطعات ماشین آلات راهسازی را نام برده و در رابطه با آن ها توضیح دهیم. البته ذکر این نکته ضروری است که شرح تمام ماشین آلات راهسازی در یک مقاله نمی گنجد.

تاریخچه تولید ماشین آلات

قطعات و تجهیزات سنگین یا ماشین آلات سنگین به وسایل نقلیه سنگین اشاره دارد که خصوصا جهت اجرای وظایف ساختمانی که معمولا برای عملیات زمینی یا سایر کارهای بزرگ ساختمانی طراحی شده اند. تاریخچه استفاده از تجهیزات سنگین به قرن اول قبل از میلاد بر می گردد. آن زمانی که مهندسین روم باستان هنگام جابه جایی اجسام به جای استفاده از نیروی انسانی یا نیروی حیوانی از جرثقیل های دست ساز خود استفاده می کردند.

پس از این به مرور زمان ساخت انواع ماشین آلات رواج پیدا کرد. به طوری که امروزه کشور ایران نیز در تولید این ماشین آلات دستی توانا دارد.

کارکرد ماشین آلات راهسازی

کارکردهای اساسی ماشین آلات سنگین شامل حرکت زمین، حمل بارهای سنگین، انتقال بار، خاکبرداری، شکستن، سنگ فرش، حفاری وغیره است. برخی از ماشین آلات سنگین نیز در ساخت آجر، سیمان و آسفالت استفاده می شوند.

از دیگر کاربردهای ماشین آلات سنگین می توان به ساخت و ساز، نگهداری و توسعه زیرساخت های عظیم اشاره کرد. بر این اساس، ماشین های سنگین ساختمانی شامل پنج سیستم تجهیزات همچون کشش، ساختار، پیاده سازی، قطار قدرت، کنترل و اطلاعات هستند.

امروزه با پیشرفت علم جرثقیل های دست ساز سنگی جای خود را به ماشین آلات داده اند. اختراع قطعات ماشین آلات راهسازی انسان را به سوی ساخت و استفاده از ماشین آلات راهسازی سوق داد. در ادامه، به معرفی و توضیح اجمالی برخی از ماشین آلات راهسازی پرکاربرد می پردازیم.

جرثقیل

جرثقیل ها دستگاه های غول پیکری جهت جابه جایی اجسام و بارهای سبک و سنگین هستند. اساس کارکرد آن ها استفاده از قرقره های محکم و جهت بلند کردن و جابه جایی اجسام سنگین است. جرثقیل ها توسط بازویی آهنین نزدیک جسم شده و توسط قلاب موجود در سر بازو جسم را بلند می کنند.

جرثقیل ها ساختار دائمی ندارند؛ بدین معنا که در ساختار جرثقیل یک ساختار موقت است که در زمین به صورت ثابت قرار می گیرد یا روی وسایل نقلیه خاصی نصب می شود. جرثقیل ها از طریق اپراتور کابین یا سیگنال های مادون قرمز یا رادیویی اداره می شوند. جرثقیل ها انواع خارجی و ایرانی دارند. البته کارکرد هر دو نمونه جرثقیل های خارجی و ایرانی یکسان است.

دستگاه بازیافت کننده آسفالت

آسفالت ها مواد اولیه و حیاتی ساخت جاده ها هستند. از آنجایی که تمام وسایل نقلیه بر سطح آسفالت به خوبی حرکت می کنند؛ تمام تلاش راهسازان هر کشوری بر آسفالت کردن تمام راه ها و جاده ها آن کشور است. با این وجود آسفالت ها به صورت ثابت باقی نمی مانند و با گذشت زمان به دلیل عوامل زیادی از بین می روند.

جهت بازیافت آسفالت ها به منظور استفاده مجدد از آن ها از دستگاه بازیافت آسفالت استفاده می شود. بازیافت آسفالت روشی جهت توانبخشی روسازی روکش های آسفالت رو به زوال است.

شرکت های تولید کننده ماشین آلات راهسازی ایرانی نمونه های با کیفیت و با دوامی از دستگاه بازیافت آسفالت تولید و طراحی کرده اند. بنابراین بهترین راه جهت خرید اقساطی این دستگاه یا قطعات این دستگاه این است که به قسمت فروشگاهی وب سایت روت کالا مراجعه کنید.

کمپرسور

از دیگر ماشین آلات راهسازی ایرانی می توان به کمپکتور یا کمپرسور اشار کرد. به ماشین آلات مورد استفاده جهت کاهش اندازه مواد زائد از طریق تراکم کمپرسور گفته می شود. کمپرسورها در اشکال، اندازه و پیکربندی های مختلف موجود هستند. به طور معمول کمپرسورها از هیدرولیک تغذیه می شوند و بسیار مفید عمل می کنند.

انواع کمپرسور و ویژگی های آن ها

انواع مختلفی از کمپکتورها مانند کمپرسورهای صفحه ای، کمپرسورهای لرزش، کمپرسورها با غلطک های فلزی و غیره وجود دارد. کاربرد اصلی غلتک یا کمپکتورها در پروژه های راهسازی متراکم کردن زمین های خاکی است که خاک سستی دارند. از دیگر استفاده های غلتک (کمپرسور یا کمپکتور) دفع زباله ها از طریق کاهش تراکم آن ها است.

خرید ماشین آلات راهسازی ایرانی

با توجه به هزینه سنگین خرید ماشین آلات راهسازی یکی از دغدغه های اصلی پیمانکاران، سازندگان و به طور کلی مصرف کنندگان قطعات ماشین آلات راهسازی یافتن ماشین آلات راهسازی ایرانی با کیفیت و با شرایط خرید مناسب است.

به همین جهت سایت روت کالا اولین و بزرگترین سایت فروش آنلاین قطعات راهسازی شرایط ویژه ای را جهت خرید ماشین آلات راهسازی در نظر گرفته است. با استفاده از خدمات این سایت قادر به خرید اقساطی ماشین آلات راهسازی ایرانی با شرایط فوق العاده خواهید بود.

کلام آخر

آنچه در این مقاله گذشت؛ معرفی تنها چند نمونه کوچک از ماشین آلات راهسازی ایرانی بود. با استفاده از نمونه های ایرانی ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی علاوه بر حمایت از تولید کنندگان داخلی، از کیفیت مناسب این ماشین ها بهره مند خواهید شد.

شرکت روت کالا نیز با فراهم ساختن امکان خرید اقساطی قطعات ماشین آلات راهسازی ایرانی گام بلندی در حمایت مصرف کنندگان از تولید کنندگان داخلی برداشته است.

اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *