ماشین آلات راه سازی کاترپیلار : صنعت ساخت و ساز و عمران با افزایش جمعیت و توسعه روزافزون شهرها و نیز گسترش جاده های ارتباطی به افزایش تقاضا برای خرید ماشین آلات راه سازی پیشرفته منجر شده است.

ماشین آلات راه سازی کاترپیلار

به موازات پیشرفت تولید محصولات راه سازی صنعت قطعات ماشین آلات راه سازی نیز از نظر کمی و کیفی گسترش یافته است.

در اهمیت این صنعت همین بس که سرعت اتمام پروژه های عمرانی وابستگی شدیدی به کیفیت این ادوات پیشرفته دارد.

در طی چند ده گذشته شرکت های بزرگ تولید کننده ماشین آلات راه سازی در عرصه  تولید محصولات با کیفیت و کارآمد گام های بلندی برداشته اند. در سال های اخیر با افزایش تعداد این شرکت ها و افزایش آمار تولیدات آن ها رقابت تنگاتنگی بین آن ها آغاز شده است که شرکت کاترپیلار در صدر آن قرار دارد.

چرا کاترپیلار

موتورها و ماشین آلات راه سازی کاترپیلار به طور گسترده به عنوان محصولاتی برتر با کیفیت و قابلیت اطمینان شناخته می شوند. کاترپیلار به یک برند بین المللی و نماد سخت کوشی، استحکام و دوام تبدیل شده است. محصولات کاترپیلار برای طول عمر مفید بالا طراحی شده اند. هنگامی که شما محصولات کاترپیلار را خریداری می کنید، فقط یک وسیله برتر تهیه نکرده اید بلکه زیر چتر یکی از بزرگترین و با تجربه ترین شبکه های نمایندگی دنیا قرار می گیرید.

انواع ماشین آلات راه سازی کاترپیلار

تعدادی از ماشین آلات راه سازی کاترپیلار عبارتند از:

آسفالت فینیشر

کاترپیلار طیف گسترده ای از آسفالت فینیشرها را ارایه می دهد که به مدل های چرخ لاستیکی، چرخ فلزی و تسمه ای تقسیم می شوند. این سری ماشین ها روشی درست و تضمینی را برای ساخت انواع جاده در اقلیم های مختلف آب و هوایی ارایه می دهند.

آسفالت تراش

آسفالت تراش های کاترپیلار عملکردی کارآمد، قدرتمند و با بازده بالا دارند. این سری ماشین ها دارای کنترلی ساده و فن آوری یکپارچه هستند که به شما کمک می کند تا کار را با دقت و سرعت بالا به اتمام برسانید. موتور پمپ ماشین آلات کاترپیلار جریانی روان برای مواد ایجاد می کند که از دوام و ماندگاری برخوردار است. ممکن است از میان انواع مدل ها و گزینه های مختلف برای انجام پروژه های شهری از قبیل جاده سازی، ساخت و سازهای درون شهری و برون شهری این ها را برگزینید.

بولدوزر

از بزرگ به کوچک از استخراج معدن گرفته تا پروژه های جزیی برای اجرای طرح های خود مطمئنا به یک بولدوزر کاترپیلار نیاز پیدا خواهید کرد. این سری ماشین آلات قابلیت حفاری، خاک برداری و انتقال مواد را فراهم می کنند. از این بلدوزرها برای اجرای بسیاری از پروژه ها مانند ساخت و سازهای  عمومی، تخریب سازه، خاکبرداری، محوطه سازی، شکستن آسفالت و آسفالت کردن استفاده می کنند. موتور این سری ماشین آلات دارای مشخصات فنی ویژه ای است که قدرت زیاد و هدایت دقیق را در شرایط مختلف در حیطه کنترل شما قرار می دهد.

ریکلیمر جاده

در راه هاي فرسوده، ریکلیمر جاده، لايه بالایی آسفالت را برش می دهد و آن را با لایه پایینی مخلوط مي كند تا سطح مورد نظر ترمیم شود. ریکلیمر جاده در حین عملیات مواد افزودنی را به آسفالت اضافه می کند.

بیل مکانیکی

مهم نیست چه نوع پروژه ای در حال انجام است. خاک برداری، خاک ریزی، روسازی و یا گود برداری بیل های مکانیکی کاترپیلار عملکردی برتر، سازگاری با آب و هوای مختلف و مصرف سوخت بهینه را تضمین می کند. نوع خاک، کیفیت زیر ساخت و عوامل بازدارنده  بیشتر مانع کارکرد مناسب بیل مکانیکی کارپیلار نمی شود. کاربری ساده، دوام فوق العاده و به روزترین فناوری های محافظتی و ایمنی به شما کمک می کنند تا سطح کاری خود را ارتقا بخشید.

تسویه کننده آسفالت

دستگاه تسویه آسفالت کاترپیلار برای خرد کردن سنگ و آسفالت مخلوط با سنگ و تبدیل آن به مواد قابل استفاده است. از مواد تولید شده به عنوان لایه زیرین آسفالت جدید یا در بعضی موارد به عنوان لایه بالا استفاده می شود. انواع متنوعی از دستگاه بازیافت آسفالت وجود دارد که با استفاده از تکنیک های مختلف آسفالت را گرم می کنند.

قیر پاش

قیر برای ساخت جاده ها و پیاده روها یک ماده اساسی است. ماشین قیرپاش کاترپیلار کامیونی است که یک سیستم پمپی برای پخش قیر داغ همراه خود دارد. این ماشین ها دارای یک مشعل با قدرت بالا برای گرم کردن قیر هستند. مخزن این ماشین ها کاملا عایق و با ورق های فولادی پوشیده شده اند. برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها پس از استفاده از سیستم شست و شو با فشار استفاده می شود.

غلتک راه سازی

غلتک سازی کاترپیلار یک وسیله بسیار مهم برای جاده ها و بزرگراه ها است و برای تراکم خاک، شن، بتن و آسفالت استفاده می شود. اندازه این ماشین بسته به نوع و ابعاد پروژه است. انواع مختلفی از غلطک های دستی و کوچک گرفته تا مدل های چند تنی دارد. استحکام و یک پارچگی آسفالت متکی به کارکرد درست این دستگاه است.

کمپکتور

کمپکتور به ماشین آلاتی گفته می شود که برای کاهش حجم مواد زائد از تراکم و فشار استفاده می کند. کمپکتورها در اشکال، اندازه و پیکربندی های مختلف وجود دارند. معمولا کمپکتورها هیدرولیکی هستند. انواع مختلفی از کامپکتورها مانند صفحه ای، لرزشی، فلزی و لاستیکی و غیره نیز در بازار موجود هستند.

هال تراک

در طول 50 سال گذشته هال تراک های کاترپیلار در شرایط سخت معادن، پروژه های ساختمانی و راه سازی در سراسر جهان کار کرده اند. ماشینی غول آسا با چرخ هایی بزرگ و گنجایشی منحصر به فرد که حداکثر بازده را به ارمغان می آورند. با گذشت زمان و افزایش محبوبیت این وسیله و ماشین آلات هم رده هال تراک وجودشان در هر پروژه ای تضمین شده است.

با توجه به حجم زیاد انتقال خاک در هر حمل و نقل به دلیل مصرف سوخت کمتر به ازای هر کیلو مصالح جابه جا شده بهره بری اقتصادی که ایجاد می شود، چشم گیر است. به همین دلیل این ماشین را به گزینه ای به صرفه تبدیل می  کند.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد، ماشین آلات راه سازی کاترپیلار نقش مهم و برجسته ای در پیشرفت این صنعت در دهه های اخیر ایفا کرده اند. یکی از نمودهای این نقش ویژه تسریع روند رشد صنعت ساخت و ساز در حوزه های مختلف شهری و برون شهری است.

در این راستا به نمونه های مهمی از این ماشین آلات اشاره می شود که بیشترین نقش را در اجرای عملیات عمرانی برعهده دارند. شرکت کاترپیلار در عرصه رشد و پیشبرد این صنعت بزرگ پیشتاز است و به عنوان یک برند شناخته شده جهانی محصولات فیلد کاری راه سازی را تولید و عرضه می کند که شامل مواردی مانند: آسفالت فینیشر، آسفالت تراش، بولدوزر، ریکلیمر جاده، بیل مکانیکی، تسویه کننده آسفالت، قیرپاش، هال تراک، غلتک جاده و کمپکتور هستند.

ماشین آلات راه سازی کاترپیلار وظایف مجزایی دارند، ولی در برخی پروژه ها نیز به طور هم زمان به کار گرفته می شوند. به طور کلی وجود ماشین آلات راه سازی کاترپیلار در هر پروژه راه سازی به منزله  تضمین کیفیت و امنیت است.

اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *