سوزن انژکتور دیزل چیست ؟ در سیستم های دیزلی مهمترین قسمت پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور را سوزن های انژکتور تشکیل می دهند در این نوع پمپ ، محفظه احتراقی قرار دارد که بوسیله سیلندرها و همین سوزن های انژکتور سوخت یا گازوئیل را تبدیل به پودر کرده و بعد از آن اشتعال صورت گرفته وموتور شروع به حرکت می کند ازاین جهت سوزن های انژکتور نقش مهمی را در سیستم های دیزلی بازی می کنند .

ویکرز پیشگام استفاده از پمپ های انژکتور در موتورهای زیردریایی بود. موتورهای ویکرز با این مدل سیستم اولین بار در سال 1916 در زیردریایی های کلاس G مورد استفاده قرار گرفتند.

عملکرد موتورهای دیزلی به شدت تحت تأثیر طراحی سیستم انژکتور آنها است. در حقیقت ، مهمترین پیشرفتهای به دست آمده در موتورهای دیزلی مستقیماً ناشی از طراحی برتر سیستم تزریق سوخت بود.

سوزن انژکتور لودر کاترپیلار
سوزن انژکتور لودر کاترپیلار

عملکرد سوزن های انژکتور دیزل


هنگامی که فشار تزریق به 30000 psi رسید ، که توسط سوزن های انژکتور شناسایی می شود ، سیستم پمپ گازوئیل یا انژکتور سوخت را به پودر تبدیل می کند. برای تجزیه و تحلیل دقیق تر این سیستم می توان گفت این فشار باعث باز شدن دریچه های انژکتور شده و جریان سوخت را به راه می اندازد و این جریان از محفظه احتراقی شروع می شود و سوخت از سوراخ های کوچکی عبور می کند که آن را به ذرات کوچکتر تجزیه می کند ،یا آنها را پودر می سازد . سوخت به این شکل بسیار راحت تر می سوزد. بعد از تمام شدن این فرآیند ،( نازل زمان) فشار را قطع می کند. پس از بالا آمدن فشار ، سوپاپ ها دوباره باز می شوند و سوخت بیشتری آزاد می کنند.

سوزن انژکتور موتور پرکینز
سوزن انژکتور موتور پرکینز

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید :

پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور چیست ؟

دیزل ژنراتور به زبان ساده

تفاوت سیستم سوخت رسانی دیزلی و بنزینی

در سیستم ها ی بنزینی تزریق سوخت به دو صورت اتفاق می افتد یکی از طریق تزریق مستقیم بنزین و دیگری از طریق غیرمستقیم ولی در سیستم های دیزلی فقط تزریق سوخت به صورت مستقیم صورت می گیرد به این دلیل که موتورهای دیزلی از شمع استفاده نمی کنند و بنابراین می توانند سوخت دیزل را مستقیماً در محفظه فشرده کنند تا باعث احتراق شود. هوا از قبل در محفظه احتراق وجود دارد و سوخت در فشارهای بسیار بالا نسبت به موتورهای بنزینی وارد می شود .

انواع سوزن انژکتورها


سوزن های انژکتوری در سیستم های دیزلی بسته به نوع و مدل خاص دستگاه در انواع مختلفی موجود است. برای اطمینان از عملکرد بهتر دستگاه خود ، خرید سوزن انژکتور مناسب از اهمیت حیاتی برخوردار است. با نصب سوزن انژکتور مناسب برای دستگاه یا ژنراتور شما این تضمین وجود دارد که برای مدت طولانی از تعویض و خرابی آن در امان بمانید ولی این راهم در نظر داشته باشید در صورت استفاده از سوزن انژکتورهای نامناسب صدمات بسیار جدی به دستگاه شما وارد خواهد شد ومنجر به هزینه بسیار زیادی می شود .

برای اطمینان از این موضوع حتما با یک متخصص در این زمینه مشاوره و راهنمایی داشته باشید تا به شما بهترین و باکیفیت ترین محصول را پیشنهاد کند .

گروه روت کالا با بهترین متخصصان در زمینه ماشین آلات راهسازی و همچنین تامین قطعات یدکی انواع ماشین آلات سنگین آماده ارائه خدمات به شما کاربران و مشتریان گرامی می باشد .

گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .
WhatsApp +98 912 150 34 86

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

2 thoughts on “سوزن انژکتور دیزل چیست ؟

  1. نوروززاده میگوید:

    آقا برای من سواله که اولن ‌: اندازه سوراخهای این سوزن‌ها چقدر است؟
    دوم آنکه چه جوری این سوراخهای ظریف رو زدن؟

    • admin میگوید:

      سلام وقت بخیر
      اندازه های سوراخ های سوزن های انژکتور هرکدام به تناسب مدل های سوزن متفاوت هستند و دارای اندازه بسیار کوچکی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *