سیل گروپ دامپتراک قطعه ای است که برای آب بندی در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. سیل گروپ دامپتراک علاوه بر آب بندی، از نشت مایعات و مواد خطرناک جلوگیری به عمل می آورد. برای انتخاب سیل گروپ مناسب و مفید برای دامپتراک باید سختی پذیری، قطر داخلی ضخامت، و قطر داخلی این قطعه مد نظر قرار گیرد.

سیل گروپ دامپتراک

سیل گروپ دامپتراک قطعه ای است که برای آب بندی در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. سیل گروپ دامپتراک علاوه بر آب بندی، از نشت مایعات و مواد خطرناک جلوگیری به عمل می آورد. برای انتخاب سیل گروپ مناسب و مفید برای دامپتراک باید سختی پذیری، قطر داخلی ضخامت، و قطر داخلی این قطعه مد نظر قرار گیرد.

قطعه سیل گروپ از دو حلقه پلاستیکی و دو حلقه فلزی تشکیل شده است که در سایز ها و ابعاد مختلف تولید و عرضه می گردد. آب بندهای مکانیکی، نسل مدرن و جدید از آب بندها به شمار می روند که در صنایع غذایی، دارویی، نیروگاه ها، صنایع نفت، پتروشیمی و گاز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی و ساخت این نوع آب بندها بر اساس سرعت دورانی شافت، فشار و دمای سیال و نوع سیال صورت می گیرد و از حساسیت بالایی نیز برخوردار می باشند.

سیل های مکانیکی ضمن ممانعت از پخش شدن مایعات، از قطعات صنعتی ایمن و با دوام محسوب می گردند. این آب بندها دارای دو سطح صاف متحرک و ثابت می باشند. یکی از قطعات استاندارد آب بندی، کاسه نمد می باشد که برای جلوگیری از خروج روغن از محفظه از آن استفاده می شود. با خروج شافت از پوسته، از نصب قطعه کاسه نمد استفاده می گردد.

آشنایی با دستگاه دامپتراک

علاوه بر سیل گروپ دامپتراک که به آن اشاره شد در ادامه به معرفی دستگاه دامپتراک می پردازیم. دستگاهی که برای جابجایی و حمل نخاله های معدنی و ساختمانی، سنگریزه، ماسه و شن کاربرد دارد، دامپتراک می باشد. این دستگاه در معدن کاربرد بالایی دارد.

ظرفیت این دستگاه متغیر بین 40 تا 400 تن می باشد. از نیرو و انرژی الکتریسیته و دیزل برای به حرکت درآوردن آن استفاده می گردد. بر همین اساس موتور بزرگ این دستگاه در دو مدل الکتریکی و دیزلی موجود است.

برای جابجایی حجم بیشتر از 300 تن، در ساخت این وسیله از موتور های الکتریکی استفاده می گردد. چرخ ها و لاستیک بزرگ این وسیله نیز از قطعات مؤثر و تاثیر گذار است. لاستیک های دامپتراک از باد پر شده و به صورت تو خالی می باشد. برای حرکت مناسب و مفید در مسیرهای سخت و ناهموار از لاستیک تو خالی استفاده می شود. حفظ تعادل مناسب دستگاه توسط پیستون های هیدرولیک انجام می گیرد.

یکی از قطعات دامپتراک سیل گروپ می باشد که این قطعه علاوه بر آب بندی، از مقاومت بالایی در برابر فرسودگی، زنگ زدگی و سایش برخوردار می باشد. دامپتراک از ماشین آلات کاربردی در راه سازی به شمار می رود که به وسیله برند های مختلفی مانند کوماتسو، هیتاچی، کاترپیلار و هیوندای تولید و عرضه می گردد. کابین این دستگاه علی رغم جثه بزرگ آن، در اندازه کوچک طراحی و ساخته می شود.

مزایای مهم و تاثیر گذار سیل گروپ

قطعه سیل گروپ به دلیل برخورداری از مقاومت و دوام بالا، در برابر سایش و فرسودگی نقش مهمی را ایفا می کند. جلوگیری از نشت مایعات و مواد، از مزیت های مهم و تاثیر گذار این قطعه به شمار می رود.

استفاده از سیل گروپ با کیفیت، سبب افزایش دوام و عملکرد سیستم یاتاقان بندی می شود. کاهش خوردگی با استفاده از قطعه آب بندی اتفاق می افتد. به علت فرار بخار و نشت مایعات ممکن است سیم پیچی الکترو موتورها با آسیب و مشکل همراه شود، اما بکارگیری سیل مناسب در برطرف کردن این آسیب ها کمک شایانی می کند. سیل های مکانیکی از نشتی مایع به محفظه پمپ، کنترل و جلوگیری به عمل می آورند. همچنین کاهش اصطکاک، کاهش توان مصرفی و حرارت به وجود آمده را با خود به همراه دارد.  

از فولاد مستحکم و با دوام ویژه ای در ساختار سیل گروپ بهره برده می شود. برای افزایش دوام و بهبود عملکرد دستگاه باید از قطعات با کیفیت و اصل استفاده کرد. قطعات اوریجینال علاوه بر کاهش هزینه های اقتصادی، از بروز مشکلات جدی و اساسی در دستگاه ممانعت به عمل می آورد. همچنین استفاده از سیل گروپ اوریجینال، کارکرد مناسب دستگاه در طول زمان را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *