درآمد پروژه های راهسازی ایران در سال جاری

درصد درآمد پروژه های راهسازی ایران در سال جاری چگونه بوده است؟ با اعلام مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل در سال جاری، مشخص گردید امسال، حداقل در پیش بینی، سال پرباری برای پروژه های راهسازی خواهد بود؛ به گفته این مقام مسئول، بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر، پروژه های متنوع راه سازی، از آزاد راه تا پروژه های ریلی در کشور در حال ساخت است.

به عنوان مثال تنها چهار پروژه ریلی در مسیر بستان آباد- تبریز، رشت – کاسپین، همدان – سنندج و میانه به استان اردبیل در جریان است. از پروژه های راه سازی نیز می توان به آزاد راه اصفهان – شیراز اشاره کرد.

 این پروژه های متنوع، علاوه بر نیاز به منابع مالی، نیروی متخصص و… نیاز به ماشین آلاتی دارند که در ادامه در خصوص این ماشین آلات و تجهیزات و الزامات آنها صحبت خواهیم کرد.

تهیه قطعات یدکی این ماشین آلات نیز خود به تنهایی می تواند معضل ساز بوده و حتی انجام این پروژه ها را به تعویق بیاندازد! برای اطلاعات بیشتر در خصوص این ماشین آلات با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با تجهیزات و ماشین آلات صنعت راهسازی

یک پروژه صنعتی در محیط های کاری سخت و سنگین نیازمند ماشین آلات متنوع برای پیشبرد امور مختلفی در جریان ساخت یک مسیر ریلی، بزرگراه، پل، زیر گذر، تونل یا آزادراه است. سازندگان این ماشین آلات، آنها را با ابعاد و انواع متنوع برای حضور در محیط های مختلف تولید و عرضه می کنند. برخی از مهم ترین ماشین آلات در صنعت راه سازی عبارت اند از:

  • لودر
  • بیل مکانیکی
  • بولدوزر
  • غلطک
  • گریدر
  • و …
آشنایی با تجهیزات و ماشین آلات صنعت راهسازی

آنچه یک پروژه راهسازی را سریع و موفق می کند، علاوه بر کیفیت خود ماشین آلات و قطعات آن، راننده و یا اپراتور دستگاه است؛ تبحر این راننده می تواند علاوه بر بهبود عملکرد اجرایی، بر طول عمر تجهیزات نیز تاثیر گذار باشد.

بلبرینگ؛ عنصر حیاتی ساخت جاده ها

این محصول یکی از مهم ترین قطعات صنعتی است و در ماشین آلات راه سازی نیز به علت سختی محیط کار اهمیت ویژه تری می یابد. بلبرینگ ها پشتیبان حرکت در این تجهیزات بوده و جلوی اصطکاک بر اثر حرکت را می گیرند.

این بلبرینگ ها باید بتوانند با تحمل نیروی زیاد، بهترین عملکرد را ارائه دهند. نقص در بلبرینگ و حتی روانکاری آن، کار دستگاه و در ادامه پروژه را متوقف می کند؛ بنابراین کیفیت این بلبرینگ ها بسیار مهم است.

کمپانی های معتبر در تولید بلبرینگ های با کیفیت با شرایط تحمل سختی کار در محیط های راه سازی و معادن عبارتند از: بلبرینگ SKF سوئد، بلبرینگ NACHI ژاپن و … که در ادامه به مشخصات بلبرینگ های تولیدی این برندها خواهیم پرداخت.

برترین برندهای بلبرینگ صنعت راه در جهان

امروز در هر کدام از قاره های اروپا، آمریکا، آسیا، تولید کنندگان بلبرینگ مطرحی وجود دارند که تولیدات خود را به قاره های دیگر صادر می کنند. بلبرینگ FAG آلمان، به آمریکا صادر می شود و بلبرینگ TIMKEN آمریکا را می توان به راحتی در اروپا پیدا کرد.

همان گونه که نمایندگی فروش بلبرینگ SKF سوئد، در آسیا است. و بلبرینگ های ناچی ژاپن در فضاپیماهای ناسا به خارج از جو زمین فرستاده می شوند.

هر کمپانی، مزیت های ویژه ای را ارائه می کند که باعث شده است انتخاب اول صنعتگران دقیق و سختگیر، در انتخاب بلبرینگ های مورد نیاز صنعت خود باشد.

برترین برندهای بلبرینگ صنعت راه در جهان

این بلبرینگ ها از نظر طراحی و هندسی در بهترین حالت و بسته به نوع آن ازآلیاژ های مقاوم فولاد می باشد. که توانایی تحمل دمای بالا یا پایین را نیز برای آنها فراهم می کند.

همچنین تنوع انواع این بیرینگ ها اعم از بلبرینگ ها و رولبرینگ ها، انتخاب های متنوع در ویژگی از جمله سرعت بالا، تحمل بار وارده زیاد و … را پیش روی صنعتگران قرار می دهد.

نمایندگی های تجهیزات صنایع راهسازی در ایران

اما اوضاع یافتن بلبرینگ های با کیفیت در ایران چگونه است؟ خرابی و تعمیر و تعویض بلبرینگ های تجهیزات راه سازی، امری طبیعی و غیر قابل اجتناب است؛ اما به تعویق انداختن این وقفه ها و هزینه ها، مستلزم تهیه این قطعات از برند های با کیفیت است. بلبرینگ های ژاپنی در ایران نمایندگی رسمی دارند.

اما به علت تحریم ها و افزایش قطعات غیر اورجینال، تهیه برند SKF، TIMKEN و … کمی مشکل تر است و باید عرضه کنندگان قدیمی و معتبر این برندها را شناخت.

نمایندگی های معتبر و فروشندگان بلبرینگ های اورجینال مانند شرکت دیجی برینگ با تعهد به صنعت ایران، سالهاست اقدام به تهیه این برندها و فروش آن با بهترین قیمت کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *