پنج نکته برای آماده سازی لودرها در فصل زمستان:

با نزدیک شدن به زمستان ، مهم است که به فکر آماده سازی لودر چرخ لاستیکی خود برای کار در زمستان ، به ویژه برف روبی باشید.

قبل از رسیدن اولین بارش برف ، اطمینان از اینکه لودر شما به درستی نگهداری شده و برای فشار دادن ، بلند کردن و ریختن برف آماده است ، مهم است. متخصصان این امر به نکاتی اشاره می کنند که در زیر به این نکات اشاره خواهیم کرد. با رعایت پنج نکته برای آماده سازی لودرها در فصل زمستان به طور قطع زمستان خوبی را پشت سر خواهید گذاشت .

1. کتابچه های راهنمای لودر خود را مرور کنید.

شاید به نظر ابتدایی و آسان به نظر برسد ولی کتابچه راهنمای کار و نگهداری دستگاه خود را حتما مطالعه کنید . و یک لیست بررسی از موارد نگهداری فصلی و همچنین توصیه های روغن و مایعات بررسی کنید.

در حالت ایده آل ، شما و اپراتورهای لودر خود باید در مورد تکنیک های مناسب از نمایندگی تجهیزات محلی خود آموزش تعمیر و نگهداری را بخواهید و با نقاط نگهداری اصلی دستگاه آشنا شوید.

راهنمای کار و نگهداری لودر شما باید به شما راهنمایی می کند که چه اجزای دستگاه باید به طور منظم بازرسی شوند:

مایعات و فیلترها

باتری

فشار لاستیک

سیستم های گرمایش و برفک زدایی

2. مایعات و فیلترها را بررسی کنید

دمای سرد ممکن است بر روی عملکرد لودر چرخ موثر باشد ، به خصوص اگر روغن موتور مناسبی نداشته باشد. به همین دلیل است که مهم است مایعات لودر را با دمای مناسب محیط مطابقت دهید. بیشتر تولید کنندگان لودر روغن موتور CJ4 را برای محافظت از اجزای حیاتی موتور دستگاه توصیه می کنند.

یک متخصص ماشین آلات راهسازی خاطر نشان می کند : “اگر از روغن موتور دیزل اشتباه استفاده می کنید ، می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند.”

وی افزود: “این اجزای سازنده می توانند ، خورده شوند و در نهایت كارآمد نباشند. برای راهنمایی در مورد پر کردن دستگاه خود در فواصل زمانی توصیه شده با ضد یخ مناسب ، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. “

همچنین ، کیفیت سوخت مورد استفاده خود را بررسی کنید که آب و سایر آلاینده ها در سوخت شما وجود ندارد.

همچنین این متخصص ماشین آلات راهسازی اشاره کرد : “استفاده از سوخت ترکیبی ویژه در زمستان – به طور معمول شماره 1 و شماره 2 دیزل – می تواند به شما کمک کند تا برای دمای هوا آماده شوید.”

نگه داری لودر در زمستان
نگه داری لودر در زمستان

سوخت با کیفیت و متناسب با آب و هوا می تواند به شما آرامش بیشتری بدهد ، مصرف شما کاهش یابد ، تغییرات فیلتر کمتری ایجاد کند و عمر طولانی تری داشته باشد.

وی گفت: “ایده خوبی است که مخزن گازوئیل را در پایان روز یا شیفت تعویض کنید.” “به طور کلی ، پیروی از آن در طول سال یک روش خوب است. هوای مخزن را کاهش می دهد. لودر در طول روز گرم می شود. وقتی اپراتور آن را خاموش می کند ، خنک می شود .

در ادامه متخصصان گوشزد می کنند :”در دمای بسیار سرد ، DEF می تواند یخ بزند ، بنابراین دارندگان لودر چرخ لاستیکی باید اطمینان حاصل کنند که DEF را در ماههای زمستان در انبار نگه دارند.” “خلوص و تمرکز DEF بسیار مهم است ، بنابراین مطمئن شوید که با یک نمایندگی محلی کار می کنید تا نحوه ذخیره و اداره DEF را بداند .”

سیستم فیلتراسیون هوا را مورد بازرسی قرار دهید و همیشه از فیلتر جایگزین صحیح برای کاهش خطر خرابی زودرس موتور استفاده کنید.

3. لاستیک ها ، باتری ها و قطعات را بررسی کنید.

تعمیر و نگهداری در زمستان همچنین به معنای بررسی لاستیک ، باتری و سایر اجزای لودر چرخ لاستیکی قبل از استفاده یا ذخیره دستگاه است. نشتی کشف نشده یا تورم نامناسب می تواند منجر به فرسودگی زودرس و به طور بالقوه خرابی تایر در طول زمان شود.

فشار کم تایر می تواند قابلیت برف روبی ایده آل را ازبین ببرد .” “استفاده از لاستیک های شعاعی L3 ممکن است در زمستان بهترین باشد ، زیرا در شرایط برفی چسبندگی خوبی ایجاد می کند. باد كردن لاستیك ها با گاز نیتروژن گزینه خوبی برای كمك به حفظ فشار مناسب تایرها است. “

وی همچنین به کلیه پیمانکاران و متصدیان آنها توصیه می کند که با راهنمای کارخانه و نگهداری سازنده برای داشتن فشار مناسب آشنا شده و بر این اساس لاستیک را باد کنند.

قبل از فرا رسیدن زمستان ، بررسی باتری و شارژ لودر چرخ نیز مهم است.

برای باتری هایی که باید شارژ شوند ، می توان یک شارژر قطره ای متصل کرد تا به ولتاژ با سرعت کمتری کمک کند که باعث افزایش عمر باتری شود. اتصالات باتری باید در این زمان بررسی و تمیز شود. خوردگی پایانه ها می تواند باعث مشکلات شارژ شود.

علاوه بر این ، درب کابین و مهر و موم پنجره را بررسی کنید تا نشتی یا ترک نداشته باشد ، یک تیغه برف پاک کن شیشه جلو نصب کنید و مایع لباسشویی در دمای پایین اضافه کنید. حتماً هر لامپ سوخته را تعویض کنید تا اطمینان حاصل شود که اپراتورهای شما هنگام کار در نور کم یا شب از نور مناسب برخوردار هستند.

4. لودررا دریک مکان گرم نگه دارید کنید .

آب و هوای سرد برای روشن شدن نیاز به تولید باتری تقریباً دو برابر آمپر دارد.

در صورت امکان ، در سرمای شدید ، هنگامی که درجه حرارت به زیر 18 درجه سانتیگراد می رسد ، لودر خود را در یک مکان گرم نگه دارید ، زیرا این کارروشن شدن لودررا بسیار آسان می کند .

اگر نمی توانید لودر چرخ خود را درون یک ساختمان نگه دارید ، بخاری بلوکی را که به صورت اختیاری در دسترس است وصل کنید. بخاری بلوکی به گرم نگه داشتن موتور دستگاه کمک می کند تا در هنگام روشن کردن دستگاه در اجزای موتور ، شروع به کار آسان تر شود. اگر بخاری بلوکی ندارید ، خرید و نصب آن را در پاییز در نظر بگیرید.

بسیاری از افراد پس از پایان کار بلافاصله دستگاه را متوقف می کنند. چند دقیقه صبر کنید تا موتور خود را خاموش کنید. “

5. اتصالات را آماده کنید .

به چند دلیل لودرهای دارایی ناوگان ارزشمندی در زمستان هستند ، اما یکی از برجسته ترین آنها توانایی نصب اتصالات مخصوص برنامه است که با استفاده از کوپلرهای آسان صورت می گیرد

پیوست هایی مانند اتصال دهنده های سریع ، سطل ها ، چنگال های پالت و فشار برف نیازمند توجه مشابه دستگاهی است که به آن متصل شده است.

بررسی های بصری اجزای اتصال مانند شلنگ ، سیلندر ، محافظ و لبه های برش را برای انجام دهید . همچنین ، اطمینان حاصل کنید که اتصالات فشار دهنده برف که با سطل رابط هستند به درستی با زنجیر محکم شده اند.

با پیروی از این پنج نکته ، می توانید آمادگی بیشتری برای مقابله با توده های برف داشته باشید و به قدرت عملکرد دستگاه خود در تمام زمستان کمک کنید.

 یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان ماشین آلات سنگین و یا مهندسان و دستگاه داران تامین قطعات ماشین آلات سنگین می باشد وآن به صورت بی واسطه ،سریع ، ارزان و در انتها مقرون به صرفه شما به راحتی می توانید از طریق پلت فرمروت کالا وسایت روت کالا به تمامی خدمات که بدان اشاره شد دسترسی یابید

تامین قطعات یدکی انواع لودر ها و آن هم از یک کانال امن و ارزان یکی از مهم ترین اهداف هر مشتری می باشد که می تواند با سایت روت کالا به این مهم دست یابد .

گروه پشتیبان روت کالا همیشه پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود .

لطفا قبل از خرید کالا با تیم فروش تماس بگیرید. 02166699599 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *